Ryggsmerter/bekkenløsning, kvalme, depresjon. Sykemelde?

Lila901

Andre møte med forumet
hei:)

I dag er jeg 11+1 uker, men sliter mye om dagen. Har ekstreme smerter nederst i ryggen. Har vanskeligheter med å sove om natta og har mye vondt når jeg blant annet går, noen ganger kan det kjennes ut som uutholdelige smerter. Jeg har også vært kvalm siden uke 6. Fikk beskjed om å ta postafen av legen, noe som ikle funket og har siden da bare kommet meg igjennom det. Kastet opp noen dager, både på jobb og på vei til jobb, noen dager har det bare vært ekstrem kvalme uten oppkst. Hsr vært et helvete på jobb. Trodde kvalmen skulle agi seg nå, men føles nesten bare verre. Livskvaliteten min er på bånn.
Rundt uke 8/9 i svangerskapet var jeg også hos legen fordi jeg følte meg deprimert. Han sa da han evt kunne sykemelde meg for en periode, men jeg sa på det tidapunktet nei ettersom jeg var på utkikk etter ny jobb, men etter alle disse plagene har jeg bare blitt i jobben min. Jeg vet nå ikke hva jeh skal gjøre. Jeg føler selv jeg ikke har det bra psykisk, samtidig som de fysiske smertene gjør ting bare verre. Jeg er redd for å sykemelde meg da jeg kun har vært i jobb 2,5 mnd. Pluss Har ikke fortalt sjefen jeg er gravid. Også redd legen ikke vil sykemelde meg eller ta meg seriøst.

Vil egentlig at dette skal være en fin tid, men alt virker håpløst.

Snakk med legen din. Ut ifra det du forteller høres det ut som om du kunne ha veldig godt av å få hentet deg inn litt. Jeg tenker legen din vil gi deg sykemelding uten å nøle. Min erfaring er at leger gjerne tenker man bør sykemeldes litt mer enn man tenker selv, og at de som regel egentlig har rett....

Å tro at første semester skal være en fin tid, tror jeg skaper en del skuffelser rundt omkring. For mange er det en tid man bare må overleve og komme seg igjennom. En bonus om man får en fin tid, men dessverre ikke noe man kan forvente.

Lykke til.

Back
Topp