ryggproblemer

wolfbaby

Forelsket i forumet
Jeg lurte på når folk her inne begynnte med evt ryggproblemer. Jeg hadde ingen før jeg ble gravid, men nå har eg vondt i korsryggen, nakke og skuldre etter bare 10 min med å sitte med dataen. Jeg er jo bare nesten 8 uker på vei, er det mest sannsynlig at ryggsmertene kommer av helt andre grunner?

vanskelig å si.. noen merker forskjell veldig tidlig, men det er nok vanligere lenger ut i svangerskapet. har hørt at ledd generelt blir mykere av svangerskapshormonene,og at hos noen kan det fremkalle smerter, men kan ikke si jeg er noen ekspert. Jeg hadde vel litt vondt i korsryggen såpass tidlig, men det kjentes ut omtrent ut som før man får mensen. litt sånn verking nederst.
ta det opp med legen din neste gang, så kan du eventuelt bli henvist til en fysioterapaut.lykke til hvertfall [:)]

jeg begynnte å få rygg plager allerede når jeg var 7 uker på vei.. fikk henvisning til fysioterapaut som kunne fortelle meg at jeg var litt skjev i ryggen, og derfor fikk jeg vondt i musklene i bekkenet. når jeg fikk vondt i dem overførtes smerten til litt lengre opp i ryggen... forsto egentlig ikke så mye av det. men fikk øvelser som hjalp utrolig mye..

Fikk ryggplager sånn rundt uke 27.
Det viste seg å være bekkenløsning.

Back
Topp