rygghælvette

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Endret tittel på tråden, så den ble mer spennende å åpne. Kanskje noen har et svar.

Ischias eller hva faen.

Det blir vondere og vondere. Jeg fungerer svært dårlig etter klokken 12 på en dag dersom jeg har levert gutten i barnehagen (tils 25 min å gå), eller hvis jeg har hengt opp klær og vasket gulv.
Det er jo ABSURD!

Det er MYE vondere i foten enn i ryggen. Inni låret/lysken, ned mot kneet, leggen, ankelen, inni foten, og aller verst i tåa.

JEg gråter hver gang jeg er alene, for det gjør så vondt.

Har vært hos fastlege, men aldri henvist videre. Han sier bare at jeg skal ta smertestillende, og komme tilbake hvis jeg mister kontroll over blæra eller får trøbbel med å drite.

Altså, seriøst..? Er det INGENTING å gjøre før det skjer?[:(][:(][:(]
Ibux/paracet og andre "snille" smertestillende funker ikke, så jeg har fått resept på en del sterkere saker. Jeg blir så sløv av petidin og div forte, så jeg tar det kun når gutten er i seng og jeg vet samboer skal være hjemme.

Jeg prøver å gå en del i terreng, og jeg har en dyktig veileder på SATS som har satt opp et program for å styrke ryggen uten å gå rett på.

Begynner å bli superfrustrert.

jeg ville kontaktet lege for å få henvisning til fysio eller kiropraktor. hvis han ikke vil gi det hadde jeg oppsøkt en på egenhånd... høres ut som nerve i klem eller isjas(?) siden smerten går nedover i beinet...

god bedring[:)]

Jeg fikk isjas for noen uker siden, og pga. graviditeten fikk jeg bare en resept på paralgin forte og lov til å ta 4, MAKS 5 om dagen.
Det var ingenting annet de kunne gjøre, og jeg forstod det slik at hadde jeg ikke vært gravid hadde de bare økt dosen med smertestillende uten å gjøre noe mer.
Jeg fikk også beskjed om å ta kontakt hvis jeg fikk problemer med å "late vannet", eller mistet følsomheten i føttene.
Jeg kom meg ikke på do alene engang, så når vi prøvde å få samboer sykemeldt på mitt grunnlag var dette noe han måtte snakke med sin egen lege om. Og hvis han ikke hadde fått sykemelding måtte jeg enten ligge alene hjemme å tisse meg ut i senga/sofaen eller innleggelse på sykehus. (Legekontoret mitt som sa det..)
Heldigvis fikk han sykemelding slik at han var hjemme med meg noen dager til den verste smerten gikk over. Og enda mer heldigvis gikk det over etter en liten uke.

Lite hjelp å få her, men MASSE GOD BEDRING til deg i allefall!! [:)]

Uff!
Så trist å se at det er flere med samme smerter. Det er så fælt.
Jeg må kontakte lege i morgen tror jeg. Om han ikke henviser meg denne gang heller, fikser jeg biffen selv.
Men gruer meg.. er ikke slike ting kjempedyre?
Rygg blir jo ALDRI prioritert, så det er vel skyhøyepriser og ikke mulig å få det i egenandelskortet,, tenker jeg?

Takk for svar, folkens.

Miste følsomheten i beina.. Vel, en lengre perioden nå, har jeg vært nummen under vrista. Følelsesløs, egentlig.
Er det det de mener med å miste følsomhet?
I tillegg føles det ut som hele foten er trang. Og 300 kilo. Og at det er noe som strammer i lysken, og den er mye kaldere enn den andre foten[8|]

Jeg har hatt prolaps som lå å pressa på isjias nerva.. Var ett sant smertehelvete.. Hadde en kjempe snill fastlege som sendte meg på mr, ved første legetime, for han prøvde å løfte på beinet som var vondt, og jeg hylte når han hadde løfta det ca 10 cm opp eller noe.. Jeg fikk da påvist prolaps.. Prøvd kiropraktor, ikke noe tess på den type prolaps syns jeg... Blei henvist til kysthospitalet, bor i vestfold. Da var operasjon oppe til diskusjon, hadde gått med de smertene i ett og ett halvt år.
Jeg ville gjerne opereres, men de på kysta skremte meg, jeg var bare 21 år, og når de sa jeg kom til å gå på en smell ved å bli operert og sa at legen ikke visste hva han prata om, blei jeg irritert og sa jeg velger fra nå å høre på legen.. Da fikk jeg ikke komme dit mer, siden jeg ikke var samarbeidsvillig, og de skreiv at jeg ikke var interessert i hjelp og sendte det til nav og sånn...

Men jeg blei operert og var bra fra den dagen, hadde ikke vondt etter operasjon, og alt blei kjempe bra.. Vil ikke skremme deg med dette, men stå på ditt og bli henvist til mr.. Du har flere muligheter for hjelp da.. Dette er min historie og angrer ikke ett sekund på operasjon, men angrer på at jeg lof fysioterapeuten skremme meg...

Føler med deg, detta er vondt.. håper du får orden på det :)

ORIGINAL: Gollemor

Uff!
Så trist å se at det er flere med samme smerter. Det er så fælt.
Jeg må kontakte lege i morgen tror jeg. Om han ikke henviser meg denne gang heller, fikser jeg biffen selv.
Men gruer meg.. er ikke slike ting kjempedyre?
Rygg blir jo ALDRI prioritert, så det er vel skyhøyepriser og ikke mulig å få det i egenandelskortet,, tenker jeg?

Takk for svar, folkens.

Miste følsomheten i beina.. Vel, en lengre perioden nå, har jeg vært nummen under vrista. Følelsesløs, egentlig.
Er det det de mener med å miste følsomhet?
I tillegg føles det ut som hele foten er trang. Og 300 kilo. Og at det er noe som strammer i lysken, og den er mye kaldere enn den andre foten[8|]

Jeg mista følelsenheten engang. Skulle gå ned trappa hjemme hos moren min, hu hadde trappegrind pga. hunden hennes.. Da jeg skulle over den så løfta jeg det friske beinet først, og prøvde å løfte det beinet som gjorde vondt pga. ryggen, det gikke ikke så bra, så jeg ramla ned trappe innvikla i trappegrinda, for halve kroppen ville over...

Back
Topp