Rygget på

Lillemy1990

Flørter med forumet
Hei damer :happy:

Jeg trenger litt råd:smiley-ashamed004

Igår skulle jeg gå ut av bilen min for å fylle diesel, samtidig rygget en dame bilen sin med god margin vekk fra min dør. Plutselig var panseret hennes på på døra jeg var på vei ut av da hun hadde tatt en kraftig svingmanøver. Hun bare fortsatte å rygge bilen mens jeg/magen ble stående klemt mellom bil og bildøra. Hun stoppet ikke før jeg fikk slått hardt i panseret hennes og skreket ut: hva er det du driver med!!!! Eneste ho sa da var: bilen din ble ikke skadet?! Den fikk ikke noe skade ser jeg. Hvor min respons var: nei, men du må jo fortsatt se deg for, du klemte meg og har kun flaks med at bilen ikke ble skadd. Lamslått dro jeg derifra uten noen opplysninger da som sagt bilen ikke fikk skade. Men kort tid etter fikk jeg smerter i magen og kramper. Så endte på legevakten, hvor de nektet å gjøre noe som helst. Heller ikke føden fordi som de sa: om de dør nå, gjør vi uansett ikke noe med det! :eek:

Over til mitt spm: jeg har nå i etterkant måtte reise på privat ul fordi vi rett og slett var bekymret for tvillingene. Og det kostet jo en del! Har snakket med politet, de kan få tak i reg.nr etc. men sa at jeg da måtte legge inn en anmeldese. Usikker på hva jeg bør gjøre! Samboer sier at vi bør det, fordi hun var så uaktsom og det kunne skjedd noe med nurka i magen, jeg er dog usikker på om det er å dra det for langt! Hva hadde du personlig gjort? :dontknow
 
Hei damer :happy:

Jeg trenger litt råd:smiley-ashamed004

Igår skulle jeg gå ut av bilen min for å fylle diesel, samtidig rygget en dame bilen sin med god margin vekk fra min dør. Plutselig var panseret hennes på på døra jeg var på vei ut av da hun hadde tatt en kraftig svingmanøver. Hun bare fortsatte å rygge bilen mens jeg/magen ble stående klemt mellom bil og bildøra. Hun stoppet ikke før jeg fikk slått hardt i panseret hennes og skreket ut: hva er det du driver med!!!! Eneste ho sa da var: bilen din ble ikke skadet?! Den fikk ikke noe skade ser jeg. Hvor min respons var: nei, men du må jo fortsatt se deg for, du klemte meg og har kun flaks med at bilen ikke ble skadd. Lamslått dro jeg derifra uten noen opplysninger da som sagt bilen ikke fikk skade. Men kort tid etter fikk jeg smerter i magen og kramper. Så endte på legevakten, hvor de nektet å gjøre noe som helst. Heller ikke føden fordi som de sa: om de dør nå, gjør vi uansett ikke noe med det! :eek:

Over til mitt spm: jeg har nå i etterkant måtte reise på privat ul fordi vi rett og slett var bekymret for tvillingene. Og det kostet jo en del! Har snakket med politet, de kan få tak i reg.nr etc. men sa at jeg da måtte legge inn en anmeldese. Usikker på hva jeg bør gjøre! Samboer sier at vi bør det, fordi hun var så uaktsom og det kunne skjedd noe med nurka i magen, jeg er dog usikker på om det er å dra det for langt! Hva hadde du personlig gjort? :dontknow
Skal sies at vi ønsker reg.nr for å kreve at hun(forsikringen hennes) står for de påløpte kostnadene
 
Uff, så utrolig skummelt! Synes absolutt slike hendelser ikke skal få gå ubemerket hen, for hun trenger virkelig en opplæring i hvordan behandle andre mennesker i trafikkbildet. Om det ikke koster deg for mye energi, så ville jeg anmeldt.

Glad alt er fint med de to små og deg :Heartred
 
Hei damer :happy:

Jeg trenger litt råd:smiley-ashamed004

Igår skulle jeg gå ut av bilen min for å fylle diesel, samtidig rygget en dame bilen sin med god margin vekk fra min dør. Plutselig var panseret hennes på på døra jeg var på vei ut av da hun hadde tatt en kraftig svingmanøver. Hun bare fortsatte å rygge bilen mens jeg/magen ble stående klemt mellom bil og bildøra. Hun stoppet ikke før jeg fikk slått hardt i panseret hennes og skreket ut: hva er det du driver med!!!! Eneste ho sa da var: bilen din ble ikke skadet?! Den fikk ikke noe skade ser jeg. Hvor min respons var: nei, men du må jo fortsatt se deg for, du klemte meg og har kun flaks med at bilen ikke ble skadd. Lamslått dro jeg derifra uten noen opplysninger da som sagt bilen ikke fikk skade. Men kort tid etter fikk jeg smerter i magen og kramper. Så endte på legevakten, hvor de nektet å gjøre noe som helst. Heller ikke føden fordi som de sa: om de dør nå, gjør vi uansett ikke noe med det! :eek:

Over til mitt spm: jeg har nå i etterkant måtte reise på privat ul fordi vi rett og slett var bekymret for tvillingene. Og det kostet jo en del! Har snakket med politet, de kan få tak i reg.nr etc. men sa at jeg da måtte legge inn en anmeldese. Usikker på hva jeg bør gjøre! Samboer sier at vi bør det, fordi hun var så uaktsom og det kunne skjedd noe med nurka i magen, jeg er dog usikker på om det er å dra det for langt! Hva hadde du personlig gjort? :dontknow
Mennesker som kommer med kommentarer som dette tenker jeg absolutt ikke har noe på føden å gjøre! Koster de helt seriøst ikke noen ting å ta en kjapp ultralyd for å sjekke at alt er greit.. nei jeg har ikke ord. Hadde sendt klage til sykehuset og anmeldt hun som kjørte. Godt å høre alt gikk bra med dere alle tre, kan se for meg du har vært helt fra deg! Heldigvis er det godt å tenke på at privat UL er en god investering dersom man er bekymret :Heartred
 
Ja ikke sant! Var overlege på føden faktisk:dontknow skjønner at de ikke får gjort så mye, men ja ul eller i det minste sjekke hjertefrekvens burde de jo tatt seg tid til! Følte at de ikke var verdt noe som helst for de offentlige instansene igår. Selvom jeg selvsagt forstår at de ikke kunne reddet de, så burde de absolutt møtt en bekymret gravid annerledes enn « vi hadde ikke tatt deg inn selvom du hadde blødd, for om de dør nå får vi uansett ikke gjort noe»! Ufyselig kommentar til en bekymret gravid mor :nailbiting: ja, var noen lange timer før vi fikk se at alt var bra med de!:Heartbigred Men uendelig takknemlig for at alt sto bra til med de :Heartbigred:love7
 
Ja ikke sant! Var overlege på føden faktisk:dontknow skjønner at de ikke får gjort så mye, men ja ul eller i det minste sjekke hjertefrekvens burde de jo tatt seg tid til! Følte at de ikke var verdt noe som helst for de offentlige instansene igår. Selvom jeg selvsagt forstår at de ikke kunne reddet de, så burde de absolutt møtt en bekymret gravid annerledes enn « vi hadde ikke tatt deg inn selvom du hadde blødd, for om de dør nå får vi uansett ikke gjort noe»! Ufyselig kommentar til en bekymret gravid mor :nailbiting: ja, var noen lange timer før vi fikk se at alt var bra med de!:Heartbigred Men uendelig takknemlig for at alt sto bra til med de :Heartbigred:love7
Fy F jeg blir så sint at jeg kjenner det freser langt inni hjertet mitt! Hvor ulik praksis kan det være fra sykehus til sykehus? Jeg fikk beskjed på OUL at jeg måtte ha nulltoleranse for å ringe de hvis det var noe som helst, med tanke på at tvillingsvangerskap er risiko. De kunne virkelig spart seg for den setningen til deg, særlig i en allerede sår situasjon. Takk og pris for det private sier jeg bare :Heartred så glad det er godt med dere alle sammen!
 
Nå skriver jeg sikkert noe de fleste vil tenke er helt på jordet, men dette er hva jeg selv ville ha gjort/tenker om en slik situasjon. Beklager langt innlegg.

Med tanke på anmeldelse og det å få vedkommende til å betale via forsikringen sin, ville jeg ikke ha brukt tid og energi på det. Dette fordi politiet i de fleste saker som ikke er "alvorlige" nok for de bare henlegger saken eller gir ut reg.nr med beskjed om å ordne det selv. Jeg hadde ikke hatt overskudd til å følge opp en slik sak, samt med den reaksjonen til vedkommende tror jeg det ikke hadde vært like lett å komme i etterkant å kreve betaling. Ja privat koster, men tror heller jeg hadde tatt noen ekstra sjekker for å trygge meg selv og mannen. Dog synd at det skal være så forskjellige priser på UL ut fra hvor man bor. Her betaler jeg maks 1200 kr for en UL privat, men leser at flere steder er det opp mot 2000 kr.

Når det gjelder det offentlig og måten du ble møtt på synes jeg virkelig de burde tenkt seg om. Jeg var uheldig å datt rett på magen under forrige graviditet, klarte ikke å stable mine egne ben. Så ringte føden og fikk lov til å komme inn på ekstra UL og oppfølging 2 uker etter. Og dette var før uke 24. De trygga meg på at det gikk bra og samtidig forklarte de på en god måte at hvis det skulle ha vært noe, hadde de ikke kunnet gjort så mye. Jeg synes også det er rart at de velger å si det slik når det er et risikosvangerskap/tvillinger. Jeg håper virkelig at du blir møtt bedre ved neste kontakt med det offentlige. Unner ingen å bli møtt slik du ble møtt.
 
Sniker fra andre steder..

Jeg hadde ikke anmeldt FOR å få forsikringen til å betale det, egentlig (ville i så fall vært en "bonus"). Men hadde glatt levert en anmeldelse kun fordi det kunne gått riktig ille, og jeg synes ikke det virket som om hun tok det på alvor.. o.o​
Hun skulle absolutt hatt en liten refs der.​
 
Hadde også glatt anmeldt, ettersom hun ikke brydde seg, viste anger eller tok noe ansvar. Og sier jo mest sannsynlig mye om hvordan personen er til vanlig. Det kunne gått så mye værre. Magen kunne vært mye større, eller tenk om det var et barn som ikke hadde klart å dunke. Klarer ikke la sånne ting gå selv, om det der er oppførselen man blir møtt med :stop:
 
Jeg hadde også annmeldt, men som @Lillafrosk sier så mer fordi kvinnemennesket ikke virker som hun tok det alvorlig at du eller tvillingene kunne blitt skadet.
Hun trenger en real wake up call og hvis forsikringen betaler for privat ul så er det en bonus.
 
Back
Topp