Rygg og magesmerter

Caca1

Blir kjent med forumet
Hei på dere!

Jeg har de siste ukene begynt å få stikkinger/brennende smerte i korsryggen.
Spesielt hvis jeg står stille.
De siste dagene har det blitt verre og jeg kjenner også at det gjør vondt/strammer nederst i magen.
Noen dager er verre enn andre, sånn som i dag.
Sto opp var i fin form, gikk i dusjen, sminket meg, og da jeg skulle lage meg frokost kom det.. en grusom smerte i ryggen som gjorde at jeg ble stående som en krok:(
Nå er jeg på jobb og kjenner at det ikke blir bedre, bare roer seginnimellom.

Har en jobb hvor jeg står og går hele dagen, med mulighet til å sitte litt innimellom. Jobber alt fra 7-10 timers vakter.
Har også en gutt på 3 som krever sitt og en hund som må ha tur, så har ikke mye tid til å sitte stille.

Også til spørsmålene:)
Tror dere det er starten på bekkenløsning?
Hadde ikke problemer med det sist svangerskap.
Burde jeg få en gradert sykemelding eller bare prøve å holde ut litt til?
Er litt tidlig (uke 17 ) og var 50 prosent sykemeldt frem til uke 12 pga ekstrem kvalme.
Sliter med samvittigheten ovenfor arbeidsgiver, og det er ikke mye medfølelse å få her:(
Hvis jeg sier jeg har litt vondt, sier bare sjefen det har hun også og det er ingen som har dødd av vond rygg. -graviditet er ingen sykdom, men en tilstand. Hun var aldri borte fra jobben da hennes barn var små, fordi hun tenker at det alltid går ut over noen andre hvis man er syk..

Trenger litt råd jenter, hva gjør jeg??:happy:

Hun sjefen din virker litt vel lite forståelsesfull. Det går ut over barna hvis ingen er hjemme når de er syke... men nok om det :) jeg syns du burde ta en tur til legen og høre. Jeg har aldri hatt bekkenplager selv, men syns de som regel er beskrevet litt annerledes. Blir magen hard når du får vondt? Det kan høres litt ut som kynnere, men kan sikkert være mye annet også. Jeg får litt lignende smerter når jeg beveger meg, men her er det nok snakk om ligamentsmerter :)

Jeg syns du skal tenke på deg selv, og husk på at hvis du sliter ut helsen din på jobb så er det ingen som takker deg for det! Helsen trenger du best mulig før fødsel og småbarnstid, så ikke få dårlig samvittighet :)

Jeg har det akkurar likt. Har så vondt i korsryggen at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre... gjør vondt å sitte, og tortur å sove, når jeg går er det som det er en skrue som er løs i ryggen, og som kniver som stikker. Jeg er også i uke 17 nå. Jobber selv på småbarn avdeling i barnehage, og jobber 80%. Får meg ikke til å sykemelde meg enda, selv om det frister veldig. Har også lite energi til 2 åringen min :(

Hun sjefen din virker litt vel lite forståelsesfull. Det går ut over barna hvis ingen er hjemme når de er syke... men nok om det :) jeg syns du burde ta en tur til legen og høre. Jeg har aldri hatt bekkenplager selv, men syns de som regel er beskrevet litt annerledes. Blir magen hard når du får vondt? Det kan høres litt ut som kynnere, men kan sikkert være mye annet også. Jeg får litt lignende smerter når jeg beveger meg, men her er det nok snakk om ligamentsmerter :)

Ja, når det gjelder sykdom er hun ikke veldig forståelsesfull. Tror hun har litt vanskelig å forstå at ikke alle ønsker å ofre alt for jobben( helse, familie, barn osv.) selvom hun gjør det. Men grei ellers:)
Har aldri vært noe særlig borte fra jobb før jeg fikk barn, men fokuset er litt endret nå føler jeg;)
Du har nok rett i at jeg har kynnere, har kjent litt etter i helga og har de egentlig ganske tett. Spesielt etter/under jobb og fysisk aktivitet.
Men er i tillegg noe med korsryggen jeg ikke kan forklare, så får høre med legen om han kan henvise meg til fysioterapi kanskje.
Er litt tidlig å få ryggplager spesielt når jeg ikke har lagt på meg noe enda:)
Håper ligamemtsmertene dine gir seg snart!:)

Jeg syns du skal tenke på deg selv, og husk på at hvis du sliter ut helsen din på jobb så er det ingen som takker deg for det! Helsen trenger du best mulig før fødsel og småbarnstid, så ikke få dårlig samvittighet :)

Takk for kloke ord:) Skal prøve å huske på det, selvom det ikke alltid er like lett;)

Jeg har det akkurar likt. Har så vondt i korsryggen at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre... gjør vondt å sitte, og tortur å sove, når jeg går er det som det er en skrue som er løs i ryggen, og som kniver som stikker. Jeg er også i uke 17 nå. Jobber selv på småbarn avdeling i barnehage, og jobber 80%. Får meg ikke til å sykemelde meg enda, selv om det frister veldig. Har også lite energi til 2 åringen min :(

Uff høres ikke bra ut, og veldig likt sånn som ryggen min oppfører seg.
Er ikke lett å vite når nok er nok i forhold til hvor langt man skal presse seg på jobb:-/
Er selv avdelingsleder i en butikk og må liksom gå foran de andre ansatte med et godt eksempel. Men ikke alltid like lett når du egentlig har mer enn nok med deg selv.
Herregud nå høres jeg skikkelig sytete ut, men er så godt å få det ut;)
Mannen er liksom bare -det er jo bare å sykemelde deg! Ferdig snakka.
Men er vel som de over sier, er ingen som takker oss for at man sliter seg helt ut. Og kanskje spesielt viktig å tenke på barna som vil ha en mamma som fungerer etter jobb og barnehage.
Har 10timers vakt i morgen, så får jeg se hvordan det går og ta en vurdering etter det kanskje;)

Back
Topp