Rygg og halebein

Hyori

Andre møte med forumet
Hei,

jeg begynner å få vondt i rygg generelt og halebeinet mitt.
Når jeg sitter så får jeg vondt i korsrygg og halebein, disse smertene stråler opp i ryggen.
Jeg jobber på kontor og gjør noen løft i blant, men sitter som oftest på plassen min, men får ikke slappet av i ryggen før jeg legger meg på kvelden. Har dere noen tips til tøying eller noe som kan hjelpe med ryggen?
 
Jeg sliter også med smerter nederst i ryggen. Kommer om jeg sitter, går eller står lenge. Det eneste jeg synes hjelper, er å strekke litt på meg eller legge meg strak ut :)
 
Har du mulighet til å stå litt ved skrivepulten? Hvis ikke har du krav på skrivepult som kan heves og senkes. Å stå en stund hjelper for meg :)
 
Jeg sliter også med vondt i halebeinet. Vet om flere som bruker yogaball istedet for kontorstol og sier det hjalp :headphone:
 
Jeg sleit veldig med smerter i korsryggen og spesielt halebeinet! Fikk sykemeldt meg og det ble konstantert at jeg hadde bekkenløsning. Vært borte fra jobb i et par uker nå, og jeg er frisk i ryggen og halebeinet igjen. Det kan komme av fysisk hard jobbing men også stillesitting. Kan hende du trenger en pause fra jobb du også:)
 
Eg knakk nok halebeinet mitt under første fødsel for 9 år siden, så kjenner litt vondt innimellom etter det.

I andre svangerskap og fødsel følte eg ikke det var en stor plage, men denne gangen har eg utrolig vondt, føles ut så rumpen sitter fast i stolen når eg reiser meg og er skikkelig ømt og vondt. Prøvde meg litt på jobb men klarer ikke å sitte så lenge så sammen med andre plager går eg i full sm. Kjedelig med 3,5 mnd igjen men sånn er det bare.
 
Har yoga ball som jeg bruker når jeg blir sliten og vondt i ryggen. Føler meg bedre etter å ha sittet på den en stund. Samt kan gjøre bevegelser for å "løse" litt opp. Vet ikke om det er noe du kan prøve på jobb?
 
Sniker fra november
Jeg har hatt mye vondt i kroppen de siste ukene men de tre siste dagene har jeg vært noe bedre etter å ha trent litt øvelser med gymball. Verdt å prøve litt lett trening og tøying ❤️
 
Har nå hatt to behandlinger av halebein /sete på bambus klinikken (tidligere bekken og barn) etter eg såg et insta foredrag på @fødebagen om akkurat halebein smerter under svangerskap. Alltid trodd det ikke var noe å gjøre med det og at det ikke var vanlig men godt å få løst opp litt og spent på om det hjelper.
 
Back
Topp