Rygg mot høyre

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei,

Jeg har termin i morgen og har akkurat blitt opplyst om at baby ligger med rygg mot min høyre. Hodet er festet, alt er bra - men har hørt at dette kan gi lengre fødsler og økt risiko for div komplikasjoner. Noen som vet om dette stemmer? Erfaringer?

Jeg ble selv født som stjernekikker, men trodde ikke dette var arvelig. Noen som vet om det er det?

Samme her. Endte med krisersnitt etter et par døgn i fødsel.. lå festet som en stjernekikker. Slt gikk bra og var udramatisk da..

Samme her. Endte med krisersnitt etter et par døgn i fødsel.. lå festet som en stjernekikker. Slt gikk bra og var udramatisk da..

Hvor tidlig kan man vite at de ligger festet som stjernekikker? Trodde dette ikke var noe man visste før de hadde rotert godt ned i kanalen...

Min og ligger sånn. Er den fødestillingen hvor stjernekikkert forekommer ofte. Jeg fikk beskjed av fødselslege at hvordan det blir er umulig å si før de kjenner på hvordan baby vrir seg ned i bekkenet. Og at det vanligvis men ikke alltid løser seg selv underveis.

Mine lå også slik fra midten av svangerskapet og ut og nr en ble en stjernekikker, men det gikk kjempefint. Jeg spurte jordmor på nr to og hun sa at det godt kunne være at de roterte helt fint selv om de lå med ryggen mot høyre så det trenger ikke bety stjernekikker. nr to ble heller ikke det :) den i magen nå ligger også på høyre så det er mulig det bare er mest behagelig å ligge sånn i min livmor. Lykke til med fødselen :)

Det er bare snakk om en litt høyere prosentandel som ligger med ryggen til venstre enn høyre, så det er ikke spesielt sjeldent. Det er litt større sannsynlighet for stjernekikkert pga veien babyer oftest roterer, men du har helt rett, man vet det ikke før babyen er kommet mye lengre ned underveis i fødselen.

Min første lå også sånn, hun var ikke stjernekikker. Han i magen nå ligger likt og på ingen av ultralyd kontrollene på sykehuset har de sagt noe om at det øker sjansen for at han er stjernekikker..

Back
Topp