Rydding og vasking

Chiapjusk

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Jeg og gubben er skippertaks-mennesker og vil egentlig forbedre oss før baby kommer. Få litt bedre rutiner på ting! Ikke utsette ting til klesvasken ligger bretta i hauger på spisestuebordet osb :-P

Han jobber dag og jeg jobber fra 16 - 21 og er litt lei av å rydde og gjøre en innsats for å komme hjem til at kjelene til middagen og tallerken ligger utover kjøkkenbenken og at klesvaska ligger i tørketrommelen fremdeles .. føler jeg må begynne på nytt igjen hver dag og det er så kjedelig :-/

Hvordan delegerer dere husarbeid?
Hva slags rutiner har dere på rydding og vasking og ikke minst klesvask som hoper seg opp??

Jeg har full kontroll på klesvask!!! Lar ikke mannen slippe til der :-p men spør jeg,så hjelper han gjerne til med støvsuging og sånn. Jeg elsker å rydde og vaske jeg da...litt rar der..:-)
Vi fikk gavekort på elkjøp til bryllupet, så nå har vi endelig fått oss oppvaskmaskin :-)

Vi bytter på, går egentlig ganske så fin :-) men vi synes det er skikkelig kjedelig begge to. Så vurder å skaffe oss vaskedame et par ganger i mnd. Tror det hadde vært verdt de pengene ;-)

Vi bytter på, går egentlig ganske så fin :-) men vi synes det er skikkelig kjedelig begge to. Så vurder å skaffe oss vaskedame et par ganger i mnd. Tror det hadde vært verdt de pengene ;-)
Åh hadde man bare hatt råd til deeet!!! ♡

Våre rutiner har blitt til over tid, men vi er ikke helt firkantet altså. Men det som funker er at den som ikke legger barn, rydder den dagen. Når det gjelder middag, så er det den som henter i barnehagen som lager det. Klesvask er litt sånn mest i helga, men vi tar det også litt innimellom hele uka også. Der er min mann mest aktiv for tiden. Jeg er litt sånn kvalm for tiden gitt :-) får litt ekstraservice da :-)
Jeg tror det er lurt å ha regler så man ikke får noen gnisninger i forholdet, type, jeg gjør mer enn deg opplegg

Så hører det vel med til historien at vi til slutt måtte få vaskehjelp. Nå har vi det mye bedre sammen :-) og mer tid med barn :-) sånn er det med aktive barn, alvorlig lite søvn, vår sønn har sovet sykt lite og vi har vært alvorlig utmattet hele gjengen. Så for oss var det nødvendig med hjelp.

Jeg tar meg av klesvask og middagslaging, vasking generelt, støv, vanning og slikt. Så tar mannen ofte ut av oppvaskmaskin ( jg hater det) og legger ofte bort klær når jeg har bretta + at han er den som støvsuger oftest.. bra team:)

Jeg har klesvasken og vasking av badene. Han har oppvaska og støvsuging. Jeg lager mest middag men prøver å lage middag sammen :)bytting av sengetøy, støvtørking ol er det jeg som husker på å gjøre, men han gjør det hvis jeg spør :) vi bytter tak nå og må male vindskiene. Jeg kan ikke male så det gjør han. Da prøver jeg å gjøre noen av hans oppgaver så han slipper det når han kommer inn etter å ha malt ute :)

Vi har igrunnen en ubevisst arbeidsfordeling, han jobber og står på utendørs, tar seg av biler og absolutt alt som har med hus å gjøre, og jeg rydder og vasker inne :) Han hjelper såklart til, men jeg har fullstendig støv på hjerna og er en kontrollfrik, så er ikke så mye han får hjelpe med, haha :p

I hverdagen deler vi ganske likt. Han er noe mer på kjøkkenet, jeg er mest på vaskerommet. Han er flink på sine områder, men enkelte ting vil det nok aldri falle han inn å gjøre (vaske gulv i kjelleren f.eks).Støv og sengetøyskift tror jeg ikke han vet hva er.

Ellers er det å lære ungene å rydde etter seg a&o. Tallerkner skal ikke bare et tilfeldig sted på kjøkkenet, men INN i maskina, jakker og sekker skal ikke bare legges fra seg et tilfeldig sted i kjelleren, men henges opp på sine knagger, samt at matboksen bæres opp etc etc.

er det ikke ok å male ute? (holder på vi også).

Jeg har lest så mye forskjellig om det å male ute med oljemaling så da holder jeg meg like gjerne unna :)

Back
Topp