Ryddig/rotete...?????

Jegogde2guttamine

Elsker forumet
Ser tråden der noen utfordres til å legge ut bilder av sine rotete hjem.

Høres kanskje dumt ut, men her er det sjeeeldent rotete, og det jeg kaller rot vil nok ikke andre kalle det....Jeg må ha det ryddig.

Er vi arvelig belastet - eller blir noen "motsatt":

Altså: Jeg vokste opp i et hjem der mamma alltid ryddet og ordnet, det var viktig at huset var i orden, middagsbordet ble alltid tatt RETT etter middag, oppvasken ble alltid tatt med en gang/satt i maskin med en gang. Var ikke snakk om å legge klær på gulvet f.eks. - det var alltid gode planløsninger til hvor klær og ting skulle ligge.

Og sånn er jeg blitt også - lik mamma'n min der.

Så hvordan er dere?
Morsomt med kommentarer på hvorfor...[:D][;)]

Var ryddig hjemme, og jeg anser meg selv som ryddig.

Men utifra andre sin standard så er jeg ikke så sikker på at vi har det skikkelig ryddig.

Hjemme så vi nok ikke et støvkorn før vi begynte på barneskolen[8|][8D].. Hehe. Alltid gullende rent.

Jeg er også veldig ryddig av meg. Foretrekker å ha det ryddig overalt. Inni skap og skuffer inkludert.. Problemet nå er at jeg har verken tid eller energi til å holde det så ryddig som jeg skulle ønske..

Vokste opp i ett rotete og skittent hjem... men hos meg selv er det rent og ryddig.
Syntes det var så flaut når jeg var liten... turde aldri å ha venner med hjem osv. Og slik skal mine barn slippe å ha det[;)]

Eg vokste opp i eit hjem der vi alle måtte hjelpe til å rydde. Mamma måtte ha det strøkent!

Og slik har eg det her hjemme også, og er vel kansje enda mer ryddig av meg, enn mamma er[8D][:)] takler ikkje rot, og når eg får besøk og beklager meg(dersom det ikkje ser helt bra ut i mine øyne) så sier di bare at eg må slutte og klage, at da skulle eg sett deres hjem![8D][:)]

Så ja, eg er ordens menneske, og må ha kontroll på alt i huset!

ORIGINAL: Amy09

Hjemme var det ryddig - jeg er ryddig

jeg trykka feil, trykka på den nederste men det stemmer ikke[:)]
mamma rydde og vasker hele tiden og hjemme var det alltid og er alltid ryddigt, hjemme hos meg er det litt værre[:-][8D]

Jeg er ekstremt ryddig av meg [:)] Takler ikke rot, blir bare sur og grinete av det [;)]  Jeg er nok av den typen som ser rot som andre ikke ser på som rot [:D] Hjemme hos meg selv må jeg ha det ryddig, men er jeg hos andre som har det rotete så gjør det meg ingenting. [:)]

jeg vokste opp med en mor med støv på hjernen, ho vakset og ryddet hus helle dagen
så jeg er ikke som ho, før var jeg det,men etter at jeg fikk så problemmer med nakken så tenker jeg som så at er det litt rot så får det bare være : huse blir vakset 2 ganger i uka

Hjemme var det rotete og jeg er rotete [8D]

Men hos oss var det mamma som jobba og pappa som var hjemme og han var ikke direkte huselig av seg.
Når mamma var hjemme i feks ferier og slikt hadde vi det slikka [:D]

Men jeg har vært et rotehue hele livet og har ikke vett til å skjemmes [8|]

Jeg er vant til rot jeg, men det er normalt rent vil jeg påstå.

Jeg ser gjerne at folk som jeg ikke kjenner så supergodt gir meg 10 min om de kommer på besøk (det er ufattelig hva man kan klare på 10 min)

Men jeg har ikke støv på hjernen. Lang ifra. Lekene flyter og jeg lar ungene ha ting utover gjerne flere dager i gangen. Sånn som når de bygger togbane. Det tar jo tid og det er jo kjedelig om den skal ryddes bort med en gang. Men de er flinke til å rydde bort stort sett når jeg sier at det er på tide å støvsuge igjen.
Og når folk kommer på besøk så syns det at det bor barn her.

Kommer fra et forholdsvis ryddig hjem. Takler ikke rot her hjemme hos meg. Klarer hverken å slappe av eller være i godt humør om det er rotete eller skittent. Mamma mener jeg har en tvangslidelse, hvertfall siden den gangen jeg svinga rundt med moppen mens jeg hadde spysyka [8D]

Hos oss var det veldigveldig rotete og litt møkkete. Ene broren min er en samler tror jeg [&:]

Så her som jeg og sambo bor prøver jeg å holde det ryddig. Som noen sier over her; Barna mine skal ikke skjemmes over å ta med venner hjem!

Var ikke spesielt rotete hjemme hos oss og jeg er ikke veldig rotete selv, men er heller ikke av typen som går rundt og rydder og vasker hele tiden, så store fritidsproblemer har jeg ikke. Men jeg har en samboer som er ekstremt rotete så det blir en del rot hos oss så lenge han roter og sjelden rydder etter seg. Man blir litt sånn at man bare resignerer og gir litt opp dersom man ikke skal gå rundt og rydde etter ham hele dagen. Noe jeg absolutt ikke gidder. [:-]

Hjemme var det veldig ryddig, mamma har støv på hjernen.
Og jeg er veldig rotete [X(]

Men har ikke alltid vært sånn, da jeg var liten kunne jeg ikke gå å legge meg om ikke rommet mitt var rydda, tvangstanker ja [8D] Så vokste jeg det av meg [8D]

Mamma var en rotekopp, så jeg vokste opp sånn og var vel litt rotekopp selv en stund, men det var før jeg flytta hjemmefra.
Liker ikke når det blir for mye rot, så prøver heller og holde unna så det ser bra ut. [:)]

mamma jobbet og hadde omsorgen for meg og min søster alene så var nok litt rotete hos oss, men hos meg er det som oftes ryddig[:)]

Back
Topp