• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ryddig grønnskapskuff?

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Altså, har du orden?
Syntes det fort blir så grisete og mister oversikt over hva som er der. Har dere feks frukt i poser eller har dere det løst i skuffen? Eller kanskje ikke i kjøleskapet i det hele tatt? Og løken? Den mister jo skall "over alt.."

Altså, har du orden?
Syntes det fort blir så grisete og mister oversikt over hva som er der. Har dere feks frukt i poser eller har dere det løst i skuffen? Eller kanskje ikke i kjøleskapet i det hele tatt? Og løken? Den mister jo skall "over alt.."

Kjenner igjen det med løken :P

Vi har tre skuffer. Prøver å ha salatting i den ene, frukt i ei og grønnsaker i ei. Men samboer skjønner ikke sorteringa :P

Nei blir fort kaos der, men sorterer hvertfall ut det som må kastes hver uke når det handles. Har det meste i poser hvertfall, men blir fort litt her og der fordet :-P frukt ligger i egen bolle i stua :-)

Vi har det i posene. Da blir det mindre gris med løkskall og sånt.
Har grønnsaker i en skuff og frukt i en. :)

Oppbevarer det stort sett i den pakningen det kom hjem i fra butikken. Har poteter, gulrøtter og evt løk i en skuff, og salat og diverse annet i en annen skuff.

Ting som er vasket og begynt på ligger lenger oppe i kjøleskapet, i en hylle.

Har de forskjellige grønnsakene i brødposer :)

Ikke så mye orden, nei. ;) Har nå kjøpt en liten boks som jeg har løken i, da, og syns det funker veldig bra. :) resten ligger i poser. Et fåtall ligger løst. Jeg hadde en boks til litt frukt også, men den havnet nederst i skuffen og alt var mygla da jeg åpnet den hin dagen. :P

Har grønnsaker og frukt i hver sin skuff.

Prøver å holde orden, men løken ødelegger litt for meg :D grønnsaker i en og frukt i en, og litt lett blanding av og til :D

Kjente meg godt igjen på den løken :p skuffen her er som regel kaos :p

Har dem i poser, unntatt potet og løk de e jo i netting og søler litt.. Frukt har æ i hyllene og ikke i grønnsaksskuffe så da har man mer oversikt..

De ligger i posene sine. Har god oversikt.

Har en med en sekk poteter, en pose gulrøtter og blomkål og brokkoli i plast. Den andre med mindre ting som agurk, tomat, forskjellig løk, sukkererter, chili osv. Alt i pose. Hvitløken har jeg i en liten skål

Ja der er det kaos :-P

Men jeg putter ikke noe i poser, og åpner emballasjen på det meste.

På kokkeskolen lærte jeg nemlig at mat er levende og trenger å puste for å ikke dø ;-)
Så grsakene og frukten trenger oksygen og skal ikke pakkes inn ;-)

Har det i bokser, men uten lokk, bare så det sksl være lett å ta den ut og tømme feks. skall

Kaos! Prøver å la det tyngste ligge underst, men ikke engang det får vi til (vi=mannen), så ofte finner jeg salaten klemt sammen til en ekkel ball under en pose poteter. Har bare en skuff, for mannen har tatt over den ene grønnsaksskuffen til å ha alle mulige sauser og dressinger i. Vil ha nytt kjøleskap!!

Back
Topp