Rydde/Vaske til helga-liste *motivasjonstråd*

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Ja, jeg trenger å rydde å vaske, og jeg trenger motivasjon [:D] hehe

Dagen idag begynte klokka 6, da våkna snuppa, stod opp å så at hele stua var full av maur (altså 20-30 stykker) [:'(][:-] Kverka alle jeg kunne se, og spiste frokost, leverte snuppa i barnehagen, og kjørte på felleskjøpet å kjøpte slike små bokser med et eller annet giftig stoff inni.. Så nå skal de dø alle sammen!! [:)]

Min liste for dagen idag ser slik ut:
  • Vaske klær, henge opp, legge sammen og legge på plass (3 maskinger satt på, 2 hengt opp [:)])
  • Rydde gangen nede
  • Vaske gangen nede
  • Støvsuge loftet og lufte skikkelig på alle rom, henge ut sengeklær osv..
  • Vaske stue (kanskje rydde først kunne være en ide også?)
  • Vaske kjøkken (Har rydda)
  • Vaske badet
  • Drepe MANGE maur... (sikkert 30 drept nå, men regner med det kommer flere... [>:]) Har nå snakka med sambo og han kjøper med seg maurkverkerpulver hjem etter jobb [:D]

Da tror jeg huset skal se nogen lunde ut [:D]
Skal inn å oppdatere etterhvert som jeg utfører noe.. [8D] Er sikkert innom mange ganger mellom der også.. [8D]  hehe..

Flere som trenger en liste for å overleve dagen eller?

Rødt = ferdig :)

ligna egentlig veldig på den jeg burde hatt! kanskje jeg skal kopiere den å bruke den jeg og, men sitter her fortsatt etter en kaffe og leser her på BV. 

Det er ikke dumt å gå inn hit å oppdatere hva du har gjort, så får du litt press på deg [:D] Vi kan jo ta tiden, hahaha [8D]
Jeg rydda og vaska hele huset igårkveld! Deilig å være ferdig med det nå! Kommer noen som skal se huset i dag, de skal leie her hvis de liker det! Så kryss fingrene for at de liker det!! Vi har oppsigelsestid her frem til 1. august, men vi vil flytte NÅÅÅ!!! Kjenner det hadde blitt litt tungt å flytte rett før termin! [&:]

Lykke til med rydding og vasking [:D]

Jeg har kattevask liste jeg! Bedre med en kattevask enn ingen vask [8D]

Kattevask
En rask løsning til et ryddig hjem og en fornøyd husmor <3

Kjøkken
Trikset er å alltid ha kluten klar. Du merker knapt at du tørker skitten av benken når du rydder brødet tilbake på plass, men med en gang du lar det samle seg opp blir det en stor jobb.
  • Vask over kjøkkenbenken
  • Vask av koketoppen
  • Vask over vasken
  • Støvsug, vask eller swiff gulvet
  • Vask alltid opp kopper etter deg selv
Bad
Vasker du daglig over vask og tørker av gulv, rekker ikke skitten å sette seg ordentlig. Begynn med å helle vaskemiddel i toalettskålen så dette får virke før du bruker børsten.
  • Vask av vasken med jiff universal+papir (evt våtserviett). Repeter på toalettet
  • Vask av speilet og badehyllen
  • Vask godt ut av toalettskålen
  • Bruk nal på dusjveggen
  • Bruk egnet spray på dusj, dusjforheng etter bruk
Soverom
Et hett tips er å rydde opp alt med en gang.
  • Re opp sengen, rist puter godt
  • Rydd opp klær, legg i skittentøy, legg bort smykker ol
  • Rydd på nattbordet
Stue
Du kan rydde så mye du vil, men så lenge sofaen ser sliten ut, ser hele stuen shabby ut. Setter du på musikk før du rydder, burde du klare å jobbe deg gjennom stuen i løpet av et par sanger.
  • Støvsug gulvet
  • Rist puter og pledd etter bruk
  • Tørk av alle flater med støvmoppen
  • Tørk av bordet med jiff/papir(klut)
  • Legg blader og bøker pent, og kast ut gamle aviser/papirer

Prøver å følge den her hver dag, altså å være generelt ryddig av meg! Det er ikke så lett bestandig, men jeg gjør så godt jeg kan. Klarer ikke så mange krafttak nå som jeg er gravid, så da må det heller bli mange små tak :)

Oppdatert [:D]

Hater forresten maur nå..... [:'(][:@][>:][:-]

Krysse fingrene for deg Camomama [:)]
Skal bli såååå godt å sette seg ned ikveld, i nyvaska hus... (skal vel sies at det bare blir en snarvask idag da, men er ikke mer enn 14 dager siden jeg tok skikkelig vask, men trenger å tørke litt støv osv..)

Kom igjen da Mamsa [:)]

Er det forresten ingen andre som driver å rydder å vasker idag? Eller er alle så flink å har så mye motivasjon selv, at de ikke trenger å gå inn her å legge press på seg??? [8D]

Hvordan går det damer?

Maurene irriterer livet av meg idag, men skal tørke støv på stua nå, så får jeg vaske gulvene ikveld etter at maurene har spist litt pulver og forhåpentligvis DØDD... [>:]

Back
Topp