Ryanair

Anneli1206

Betatt av forumet
Er det noen som har erfaringer fra flyselskapet RyanAir her? Jeg tar like godt i mot gode som dårlige erfaringer.
Har dere flydd med dem? Fornøyd? Ufornøyd? Med hva?

Vennligst ikke kom med usaklige innlegg, da jeg ikke er intressert i å lese dem. [:)]

Har flydd med de neon ganger ja.De får deg far A-B,men det er trange fly og de tar solid gebyr ved overvekt[8D] Så er du forberedt[8D]

Det eneste positive jeg kan komme med hos Ryanair er at de er billige[8D]

ORIGINAL: forvirretmor

Har flydd med de neon ganger ja.De får deg far A-B,men det er trange fly og de tar solid gebyr ved overvekt[8D] Så er du forberedt[8D]

Ser ikke for meg noen stor luksusplass for beina nei. Hvordan er maten ombord? Service'n? Og det med overvekt. Du bestemmer vel selv om du skal ha 15 kg eller 20 kg som en øvre grense, er det ikke sånn? Må veie bagasjen godt før innsjekk da! [;)]

Ja, flydd noen ganger med dem på sånn kortere turer Oslo - london noen ganger, og til Dublin.

Og, ja, du fr det du betaler for, ikke noe mere, og ikke noe mindre !! Greit nok spørr du meg [:)] Møt opp til den tiden som du får beskjed om, for innsjekking og gate Lukker når det står, tid er penger for ryanair[;)]

Men, fly i vei [:D]

ORIGINAL: Anneli1206

Ser ikke for meg noen stor luksusplass for beina nei. Hvordan er maten ombord? Service'n? Og det med overvekt. Du bestemmer vel selv om du skal ha 15 kg eller 20 kg som en øvre grense, er det ikke sånn? Må veie bagasjen godt før innsjekk da! [;)]
Det har ikke vært måltider på de turene jeg har tatt,servicen har det ikke vært noe å si på[:)]Og man velger vekten selv ja,så prisen på billetten blir jo litt annerledes en forespeilet.

Husk og at Ryanair flyr til flyplasser langt utenfor de byene de sier de flyr til, feks til Barcelona flyr de til Gerona, det er et stykke unna for å si det sånn. Så sjekk hva det koster å komme seg fra flyplassen og dit dere skal. Ikke sikkert man sparer så mye til syvende og sist.

ORIGINAL: **Emmeline**

Husk og at Ryanair flyr til flyplasser langt utenfor de byene de sier de flyr til, feks til Barcelona flyr de til Gerona, det er et stykke unna for å si det sånn. Så sjekk hva det koster å komme seg fra flyplassen og dit dere skal. Ikke sikkert man sparer så mye til syvende og sist.

Sant, men er ikke alle flyplasser som er sånn i det hele tatt altså, london feks flyr det helt greit, tar bare toget inn, måtte man jo uansett, samme med dublin [:)]

Åh? Vi har planlagt å reise til Portugal, Algarve, Faro, vi da. Burde vel havne på Lufthavna i Faro vi da håper jeg? [8D]

Åh? Vi har planlagt å reise til Portugal, Algarve, Faro, vi da. Burde vel havne på Lufthavna i Faro vi da håper jeg? [8D]

T og sjekk det opp, Torp flyplass kalles jo Oslo ut i verden, og, tja, Torp ligger jo ikke Akkurat i Oslo... [:)]

Det har ikke vært måltider på de turene jeg har tatt,servicen har det ikke vært noe å si på[:)]Og man velger vekten selv ja,så prisen på billetten blir jo litt annerledes en forespeilet.

Ja, det med bagasjen så jeg de tok betalt ekstra for. Men allikevel er det jo ufattelig billig! Nesten så det er for godt til å være sant. [&:]
Derfor jeg er så nysgjerrig på selskapet. Hvordan klarer de å holde seg såpass billig.

Ja, det med bagasjen så jeg de tok betalt ekstra for. Men allikevel er det jo ufattelig billig! Nesten så det er for godt til å være sant. [&:]
Derfor jeg er så nysgjerrig på selskapet. Hvordan klarer de å holde seg såpass billig.

Raklame inntekter og billig arbeidskraft. Det er stort sett bare øst europeere som jobber der. Pluss at de flyr til små flyplasser hvor de har lagt avtaler om å slippe unna landingsavgifter, ofte på private småflyplasser.

ORIGINAL: Bella_

Sant, men er ikke alle flyplasser som er sånn i det hele tatt altså, london feks flyr det helt greit, tar bare toget inn, måtte man jo uansett, samme med dublin [:)]

Joa, men Stansted er et stykke lenger unna London by enn Heathrow og Gatwcik. Men i London er det billig med tog og det går tog ofte da så der er det ganske greit. Men ikke alle steder det er like bra.

Husk at om noe skjer som gjør at du kommer for sent til flyet (f.eks annen flyging som er forsinket) får du null niks og ingenting igjen og må kjøpe helt ny billett for å komme deg hjem.. Ikke som med sas eller norwegian der du blir ombooket eller må betale litt for en ny billett.. Har opplevd det en gang eller to for å si det sånn..

Dette er grunnen til at JEG ikke skal reise med Ryanair igjen:

Samboeren min jobber på Rygge, og under lassing av baggasje i et Ryanair-fly, så ser han og en kollega at det er noe galt med en del inne i baggasjerommet. De sier i fra til kapteienen, som har vært på inspeksjon, at noe er galt. Kapteinen nekter, og sier han har sjekka selv, og det er ikke noe galt.

Sambo og kollegaen sier i fra til ledelsen at noe ER galt, og det kommer fler teknikere, og det viser seg at noe faktisk er galt. Siden Ryanair ikke vil betale for teknikerne som er på Rygge, så flyr de heller inn en fra England.

Flyet ble forsinket med 15 timer.

Det viser seg at det som var ødelagt var høyderoret + en ting til. Dette ville kapteinen da fly med.
2 dager etter hendelsen fikk Rygge et brev fra Ryanair der det sto at de skulle holde kjeft om fremtidige feil, da de har et stramt skjema å holde. Det var for dyrt å få forsinket fly, og de som bakkemannskap hadde så lite peiling at de hadde ikke noe med "de høyere stående" kapteinene å gjøre.

Ryanair er drit!

ORIGINAL: Maanda

Samboeren min jobber på Rygge, og under lassing av baggasje i et Ryanair-fly, så ser han og en kollega at det er noe galt med en del inne i baggasjerommet. De sier i fra til kapteienen, som har vært på inspeksjon, at noe er galt. Kapteinen nekter, og sier han har sjekka selv, og det er ikke noe galt.

Sambo og kollegaen sier i fra til ledelsen at noe ER galt, og det kommer fler teknikere, og det viser seg at noe faktisk er galt. Siden Ryanair ikke vil betale for teknikerne som er på Rygge, så flyr de heller inn en fra England.

Det viser seg at det som var ødelagt var høyderoret + en ting til. Dette ville kapteinen da fly med.
2 dager etter hendelsen fikk Rygge et brev fra Ryanair der det sto at de skulle holde kjeft om fremtidige feil, da de har et stramt skjema å holde. Det var for dyrt å få forsinket fly, og de som bakkemannskap hadde så lite peiling at de hadde ikke noe med "de høyere stående" kapteinene å gjøre.

Ryanair er drit!

Skremmende[:-]

Arbeidsforholdene til de som jobber ombord er og heller dårlige, de jobber ekstremt mye, noe som jeg ser på som noe som går utover sikkerheten igjen.

ORIGINAL: Maanda

Ryanair er drit!

Ush! Det var litt ekkelt ja. Jeg ser jo at Ryanair har et tvetydig rykte. Dette med sikkerheten er jo mye omtalt. Overarbeidet bakkemannskap samt kapteiner og co-piloter kan være livsfarlig. Samtidg så tenker jeg (ikke for å virke grisk) at dette er den måten vi kan komme oss til vårt mål på, på den måten at det er billig. Også ser jeg litt på statistikken; ryanair har ikke, så vidt meg bekjent, hatt en eneste kræsj. (?) Og servicen ombord er i følge noen her upåklagelig, og flyet tar oss fra A-B.
Så jeg er meget i tvil om hva vi skal velge. Noen flere innvendinger anyone?

Back
Topp