Rutte

Frøken firkløver

Forumet er livet
Så hva du skrev om gutten din i bade-tråden... Stakkars lille bebissen din [&:]

Var til hudlege med gutten min da han var ca 5mnd og fikk påvist atopisk eksem...
Har prøvd utallige kremer og sånt, og fant heldigvis frem til noen som funket greit etter hvert.
Nå er han 3år og det ser ut til at han har begynt å vokse det av seg...

Kan jeg spørre hvordan eksemet ser ut? Andre i familien som er plaget med eksem eller allergi? - sånt er jo ofte arvelig.. Fikk bare så vondt i mamma-hjertet mitt når jeg hørte det, for jeg syns hele tiden så synd på sønnen min når han hadde alle de vonde/kløende/irriterende flekkene med tørr hud/eksem, og spesielt når ingenting virket til å hjelpe [X(]

D ser ut som atopisk eksem, eller på vei over til d.... Vanskeli å sei om d e eksem eller bare tørr hud på ein måte... D e rødt og litt knudrete hud, ru og litt opp fra den andre, normale huden... Men HS meinte d kun var tørr hud, men tror e vil sjekke d allikevel me lege... D som e ille e at han klør så voldsomt, selvom huden egentli ser fin ut...[8|] Mi har et par gode hudleger her i Arendal, så om ikkje mi fastlege har go peiling, tror e at e vil be om henvisning hvis d ikkje bedrer seg snart...

Uff, noen ganger har han klort seg fælt opp... Sjekker, og klipper om nødvendig, neglene fleire ganger for dagen, men noen ganger e d akkurat som om noen vokser i rekordfart uten at e ser d... Han klorte seg godt opp her ein dag, både bak øret, på d eine kneet og på brystet[:(] Uff, fortvilende når ein får se d...

Hverken e eller sambo har noen spesielle allergier.... E har kulde-elveblest, noe som gir utslett om e e ute i for kaldt vær, men ikkje noe som gir varig eksem.... Men min mamma og hennes bror har veldi tørr hud, s d kan jo stamme derifra....

Akkurat nå bruker e Aderma Exomega krem, som inneholder hvetekimolje, som ska være bra for personer me atopisk eksem... Har au kjøpt inn ein decubal-krem nå som e tenkte å prøve for å se om d hjelper noe mer....

Gå til legen rutte... Vet ikke om du fikk med deg innlegget mitt for en stund siden.. Om gutten min som hadde ekstrem melkutslett (som helsesøstra sa). Gutten klorte seg opp i hele ansiktet og bak og inni ørene..

Så tilslutt fant jeg ut at det ikke kunne være melke utslett, så jeg ringte legen.

Og joda, dette var jo eksem. Så fikk en krem som jeg skulle smørre ved behov. + at jeg skal smørre han med exomega kremmen hver dag..
Har blitt mye bedre...

Kremmen jeg fikk het Mildison. Er en mildere utgave av hydrokortison..

Felix hadde da eksem i ansiktet, i ørene, bak ørene, under armene, på ryggen og inni håndflaten...

Jeg kan være med å dytte!!!!![:)]

Bestilte legetime tidligere ida... Ska te onsda... Håper at han kan hjelpe, men om han ikkje har peiling, vil e be om å komme te hudspesialist... D ser jo ikkje så ille ut, men virker jo som han klør heile tida.... Og igår kveld da e skulle legge me, skulle amme han.... Sitter jo litt i tåka som vanli, men plutseli synes e at e ser ein mørk flekk på toppen a hodet hans.... Så e skrur opp lyset på nattbordet, og der ser e at han har klort seg til blods på et stort område[:(][:(][:(] Skjønner ikkje åssen han klarer d, e klipper neglene heile tida... Skulle funnes ein poleringsmaskin eller liknende som e kunne putte handa hans i og polere de ned.... Blærk.... Han tar jo ikkje sutt, så den eineste kosen han har e å sutte på hendene sine.... Men lurer litt på om e ska forsøke å sy noen votter a ei gulpefille, og se hva han sier til å ha de på hendene....

Back
Topp