Rutiner?

Nildro

Glad i forumet
Noen av de små som begynner få et fast mønster for soving og spising ennå?

Her er det fortsatt forholdsvis "kaos" - men jeg begynner å ane konturene av et slags mønster...

Når hun våkner om morgenen er hun våken en times tid eller 1 1/2, så sover hun godt et par timer igjen. Nå er hun våken 1 1/2 - 2 timer, så er det en dupp igjen - og nå begynner "kaoset".... hun sover alt fra 20 min til 3 timer midt på dagen........ og ettermiddagen og kvelden varierer alt etter hvor mye hun sov denen duppen. Hun pleier å være våken et par timer igjen, og så prøver jeg å få henne til å sove en tredje gang. Noen ganger går det fint (et mønster jeg liker!), andre ganger er det full sovenekt.... [8|] Men da har hun ofte litt magevondt, og ligger å gulper masse hvis jeg ikke får henne til å rape. (Og det er vanskelig, det...)

Natta tar hun en eller annen gang mellom 20 og 01...... heldigvis oftest før 23....... [;)]
Så har hun helt til de siste dagene sovet mellom 6 og 8 timer første økta på natta før hun vil ha mat, men de siste nettene har hun våknet hver 3 1/2 - 4 time.... (kanskje hun trenger mer mat nå?)

Jeg håper så veeeeldig vi snart kan få et godt mønster - og særlig på kveldene!!! Ville så gjerne hatt litt kveld alene med mannen av og til...... [8|]

Hvordan er det hos dere?

Vi har ikke kommet igang med noe rutine om dagen ennå.
Hun sover når hun er trøtt og spiser når hun er sulten.

Om kvelden har vi fått en kjempe fin rutine nå syns jeg.
Sånn rundt halv 7-tiden( +/- ) begynner vi med kveldsmåltidet.
Da får hun en pupp.
Så bader vi. Har litt lavnedeldråper i vannet. Virker veldig beroligene. [;)]
Så er det på med pysj, inn på soverommet med dempet belysning og så det det andre puppen.
Endten sovner hun ved puppen eller så synger jeg og vugger henne i søvn.
Som regel har hun sovnet innen halv 8. [:D] Lille engel!

Utrolig deilig!
Hun våkner som regel 1-2 ganger om natten, men sovner igjen når hun er ferdig med å spise.
veldig fornøyd med det!! [:)]

jeg var også inne på et mønster med Robin.la han mellom 8-9 og så sov han til mellom 2-4 før neste mating.så var det mat i 6-7 tida og så sto vi opp rundt 8-9.nå skal han ha 2 måltid om natta igjen.kl 1 og 5-6....syns det er litt vanskelig å få han til å sovne etter siste måltidet.noen ganger sover han til 7 andre ganger til nesten 9..variere veldig.om morran så tar han seg som regel en dupp ca en times tid etter vi har stått opp.da sover han alt fra en 1/2 time til nesten 2..så skifter vi og koser litt og så sover han lunsjdubben sin.den er forholdsvis fast, ca 2 timer.etter den så varierer det veldig .noen ganger sover han ikke i det hele tatt eller så sover han alt fra 20 min til en time.....så leggetia er det eneste vi har fått rutine på....

Rutiner gikk til qv seg selv, gudskjelov. I begynnelsen trodde jeg qldri qt jeg kom til å klqre å få rutiner på noe.

Hqn legger seg kl 19 (hqr ingen rutiner iforhold til selve leggingen dq, bqre legger hqn i sengq dq), våkner en gqng mellom kl 5- 7 for mqting. Neste måltid kl 10.30, så 14.30 og siste måltid kl 18.30, så er det nqttq igjen kl 19.

Veldig fornøyd med det[:)]

Hei!
Her i huset er det ikke så veldig rutinert enda, men vi har leggetid mellom 8 og 10 en gang ... Petter har blitt veldig flink til å legge seg selv. Når han er trøtt, og mett og god, så legger jeg han i våken tilstand. Er han veldig trøtt sovner han med en gang, men det har også hendt at han har lagt å sett seg rundt bortimot 1time før han sovner. Når han har sovna kan han sove til alt fra 00.30-02.30 ... da er det mat. Og så våkner han 2-3 timer etter det og vil ha mer! Er glad i mat [;)] Om morgenen våkner han ofte veldig tidlig.. kan finne på å være lys våken klokka 6! Men da ligger han å pludrer i sin egen seng. Når han er lei av det får han komme over til meg. Er jeg trøtt og han tålmodig (får litt pupp innimellom for å holde ut ... kanskje ikke så lurt men ...) kan vi ligge til 9! Etter en times tid oppe er han klar for en dupp igjen. Da sover han ca en time, så er det litt mat, lek og kos, og så har han ofte en lang 3-timers dupp fra tolv-ett tida og utover. Etter det får han bare korte dupper - max 30 min fram til leggetid.
Mat får han rikelig før vi står opp, men så er vi oftest oppe noen timer før det er "påfyll". Så er det en tår før langduppen, og en når han våkner. På kveldene varierer det litt. Prøver å gi litt vann innimellom, visst han får hikke f,eks... men i det siste har han rynka på nesen til vann ... hmm..... vet vel at alternativet er bedre, luringen [;)]

Back
Topp