Rutiner

MammantilK

Forelsket i forumet
Er det noen her som har fått rutiner på den lille? I forhold til spising og soving. Jeg prøver å få rutiner, men kanskje han er for liten
 
Vi har vel litt rutiner fått hvis en kan kalle det for det.
Hun våkner som regel sånn ved 7-8 tida om morgenen, spiser mme til frokost, får en dubb sånn 2-2,5 time etter at hun har stått opp (vil ikke sove før), så spiser hun grøt og mme ved 12-13 tida, sover igjen, spiser middag/grønnsaksmos ved 15-16 tida, sover kanskje en liten lur og mme og grøt ved 17.30-tida. Hun bader annenhver dag før hun skal sove, så synger og ber jeg for henne i senga før hun sovner. Så sovner hun gjerne kl 18.30-19. Jenta mi er 6,5 måned.
 
Her går det litt på dagsformen til babyen fordi hun ikke helt har noe fast sovemønster. Hun har fra 3-4 lurer om dagen, som kan vare mellom 30min til 1,5 t. Hun spiser ikke så mye fast føde enda, men vi har middag sammen. Leggetid varierer fra tidligst 19.00 til 21.00, 20.30 er ideelt. Har prøvd fra hun var 3mnd å få til rutine, og vi hadde en periode der hun nesten hadde faste sovetider osv. Men nå har jeg måtte slå meg til ro med at hun ikke er så rutinemenneske (enda) :) Tror det kommer litt mer når hun spiser mer mat og ikke skal sove så mye på dagen. Hun er 7mnd.
 
Her begynner det sakte men sikkert å etablere seg en rutine! :) Mini er 7,5 mnd. Våkner rundt syv, spiser frokost (skive/skorpe med leverpostei og vann) rundt halv ni, sover rundt halv ti, spiser lunsj (feks banan/avokado eller annen frukt og grønt) kl 12, hvil rundt 13, middag i 15-16-tida, siste hvil rundt 16:30, kveldsmat (Feks skive, egg, bananlapper, el) kl 18, og leggetid rundt 19-19:30. Pupp blir det innimellom, men merker det blir mindre ila dagen nå, hun foretrekker mat. Iallfall fantastisk å få litt kveld uten unger igjen, føler jeg har fått masse tid i gave :)
 
7 mnd gammel her nå, og vi begynner å nærme oss en rutine med tanke på soving og måltider. Gutten her blir lett hard i magen, så måltidene med fast føde er ikke så store, da han ikke er så god på å drikke vann enda (må da prioritere å få i han mme).
Står opp i 6-7-tida, får mme og sviskemos. Dupp etter ca 2 timers våkentid. Har den siste tiden sovet 1-1,5 time på første dupp. Ny flaske mme og grøt+smoothie (gis med ca 1 times mellomrom), ca 2,5 times våkentid. Sover så alt fra 30 min til 1,5 time. Ny flaske mme og banan+avokadomos (gis også med 1 times mellomrom). Litt avhengig av når han våknet fra forrige dupp så sover han en dupp på 30 min på ettermiddagen, prøver å ha han ferdig sovet til klokka 16. Middagsglass i 17-tida. Legges 18:30-ish og får tilbud om mme.

Den siste tiden har han klart seg uten mme på natta, og jeg håper det fortsetter :) Men nattesøvnen er ikke noe bedre likevel, for vi har en apekatt som skal turne rundt i senga i søvne og vekker seg selv :hilarious:
 
Back
Topp