Rutiner

Billy

Blir kjent med forumet
Junibollene 2023
Hvilke rutiner har dere med nyfødt baby?
Soving? Hva gjør dere med babyen når dere f.eks. Skal dusje, gå på do, lage mat osv? Når leggere dere dere og når står dere opp?
 
Har ingen rutiner egentlig, følger bare babyen :)

Dusjer kun når sambo er hjemme, så han tar lillebror. Etterhvert putter jeg han i vippestol om jeg må dusje når vi er alene. Må jeg på do og tror jeg skal sitte der litt ligger han enten i babynestet på badegulvet eller så har jeg han i bæresjal. Bæresjal er også gull til matlaging :joyful: Legger oss mellom 23-24 og står opp mellom 6-8 ca :)
 
Har fremdeles ungen på innsiden, men kan svare ut fra de to første:hilarious:
På dagtid sov jeg samtidig som baby når jeg følte for det. Ved dusjing, dogåing og matlaging var redningen babybjørn vippestol for min del. Tok med ungen på det jeg dreiv med (om den var våken), og ellers tok jeg med babycall.
I starten er det bare å glemme normale leggetider på baby, så den ble med i seng når jeg la meg. Ble vel fortere rutiner med nr 2 sånn sett.

det meste går seg til av seg selv etter hvert, og du finner fort løsninger som fungerer for akkurat dere :)
 
Baby er 4 uker i morgen. Jeg dusjer når baby sover på dagtid, han sover i ei kurv med hjul på så triller den med meg innpå badet. Er han våken når jeg må på do så legger jeg stellematta på gulvet på badet. Lager mat når han sover, eller har han på arma. Hender seg han ligger våken i kurva eller i babynestet på stua mens jeg gjør ting. Husarbeid gjøres når han sover eller i bæresela. Jeg legger meg i 10-tiden på kvelden, samboer sitter som oftest oppe lenger enn meg. Hvis baby sover så passer samboer han og kommer inn med han til meg når baby våkner. Jeg står opp kl 6.15 og hjelper mannen med de to andre barna slik at de rekker barnehagen til 06.45. Varierer om jeg legger meg etterpå eller ikke, sover da til 9-10. Baby sover som oftest i senga vår mens jeg ordner de to andre. Henter i barnehagen i 3-tiden.
 
Back
Topp