Rutiner

Han legges rundt 19. Spiser en gang i løpet av natten. Jobber fælt med tenner om dagen, så er mye urolig om natten nå. 3 dupper i løpet av dagen.

Han legges rundt 19. Spiser en gang i løpet av natten. Jobber fælt med tenner om dagen, så er mye urolig om natten nå. 3 dupper i løpet av dagen.

Så slitsomt ! Var så redd for å legge for tidlig men med eldste hadde vi ikke rutiner før han var ganske stor da jeg trodde at en så liten var for liten til rutiner og å legges tidlig !

Men mini her våkner 2 hver time , så han får like mye som før men finner roen bedre enn før når vi hadde han oppe til vi la oss selv! Syns det ofte ble mer uro da! ...eller viss vi la han litt før og så våknet han 22 og var helt giret når han eigentleg skulle finne ro..

Men da er det ikke for tidlig kl 19? Han er jo tidlig våken og aktiv og merker han sovner fort på den tida! Føler det blir feil å ha det som dupp, for da må han vekkes, og tolker det som at han er trøtt når han sover mer da enn når han har dupp på dagtid

Så slitsomt ! Var så redd for å legge for tidlig men med eldste hadde vi ikke rutiner før han var ganske stor da jeg trodde at en så liten var for liten til rutiner og å legges tidlig !

Men mini her våkner 2 hver time , så han får like mye som før men finner roen bedre enn før når vi hadde han oppe til vi la oss selv! Syns det ofte ble mer uro da! ...eller viss vi la han litt før og så våknet han 22 og var helt giret når han eigentleg skulle finne ro..

Men da er det ikke for tidlig kl 19? Han er jo tidlig våken og aktiv og merker han sovner fort på den tida! Føler det blir feil å ha det som dupp, for da må han vekkes, og tolker det som at han er trøtt når han sover mer da enn når han har dupp på dagtid
Det er ikke tidlig, det viktigste er jo at du har tolket signalene han gir på riktig måte. Vi legger 18.30. Spiser da 1-2 ganger før vi står opp 07. Her nekter hun å sove dupp etter 16, er derfor veldig klar for senga 18.30. Så får vi en time alene med storesøster på kvelden også[emoji108]

Det er ikke tidlig, det viktigste er jo at du har tolket signalene han gir på riktig måte. Vi legger 18.30. Spiser da 1-2 ganger før vi står opp 07. Her nekter hun å sove dupp etter 16, er derfor veldig klar for senga 18.30. Så får vi en time alene med storesøster på kvelden også[emoji108]

Ja, for her er det ingen dupp heller etter 15/16 så han sovner rimelig kjapt ! Og sover lengre enn ved en dupp! Og sovner fort etter ammingen ..
Er din også 5 mnd ?

Leggetid 18:15 - 19:15 (litt avhengig av dagsform og omstendigheter), så er han vanligvis stuptrøtt og sovner raskt.
Sover sammenhengende til 12-01 tida.
Spiser vanligvis 2 ganger i løpet av natta og er ekstremt våken kl 5 om morgenen.

Prøver på 3 lurer på dagtid, men blir tidvis bare 2.

Synes det høres ut som dere har en god rutine:)

Min blir 6 mnd til uka.
Legges mellom 18.30-19.
Mat mellom 21-23 og mellom 3-5. Vi står opp mellom 7-8, alt etter når storebror vekker oss.
9-tiden er første dupp, ca 30-60min
Andre dupp mellom 11-13, sover da 2-3t
Siste dupp i 15.30-16.30 tiden når jeg triller til bhg.

Grøt i 8-9tiden og kl 17.30. Frukt/middagsmos i 14-15tiden.

Hatt samme rutiner siden ca 2mnd [emoji4] Mor er knallhard og funker ikke uten rutiner [emoji28]

Legges ca kl 19, da er det natt i 12-13timer. Varierende med nattamminger, men de er korte og fãregår i begges halvssøvne da vi samsover

På dagen pleier det være to-tre dubber, avhengig av hvor lenge han sover og når vi står opp.

Står vi opp kl 7:
#1 ca 9 - 11
#2 ca 13-14
#3 ca 16-17

Og natt i 19-20 tiden

Her blir lillesøster snart 6 mnd (5 mnd korrigert):
06.30 : står opp
08.30: sover til ca 10.30-11.00
12.30: sover til ca 13.30
14.30: sover til ca 15.30
18.00: natta
Våkner for mat en gang mellom kl 22 og 23, sover deretter til morgenen.

Lillebror står opp ca 08-08.30. Legger seg da mellom 10-10.30 og sover gjerne 2-3 timer. Så sover han 1-2 dupper til på 1 time og evt 30 min til før det er natta kl 20.
Spiser i løpet av natta, men hjernen til mora er slått av så hun har slutta å registrere antall og tidspunkt[emoji23][emoji23]

Sovner mellom 20-20.30 på kvelden. Kan sove til 3-4 tiden.
Lurene på dagen er ikke faste. Men nå kan hun være våken mye lengere i strekk 2-3 timer på det meste. Sover ofte en lang-lur i vogna på ca 3 timer. Men i går begynte hun med ny "stormfull periode". Så nå er hun veldig vanskelig å legge.

Vedlegg

• utviklingstrinn.png
    utviklingstrinn.png
    77,5 KB · Visninger: 32
Back
Topp