Rutiner

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Har alle rutiner? Her har vi ikke hatt noe særlig med rutiner, jeg er ingen rutine menneske. Hun er 6,5 mnd nå og legger seg sånn ca når vi legger oss, eller en time før vi legger oss, litt varierende, men det pleier å være en gang mellom 22.30-00.30, hun har sovet når hun føler for det eller gjennom dagen. Hun sover gjennom hele natta og da gjerne 9-11 timer sammenhengende. Ingen fast tid for mat heller. Jeg har bare tatt det som hun vil. Men igår tenkte jeg at nå er det på tide å føre inn litt tidligere legging, gjerne rundt kl. 20 kanskje, det hadde vært topp hvertfall. Igår brukte vi da opp-ned metoden, og etter 26 min så sovna hun kl. 21.20 og sov til ca 08.30 idag morges. Så tenkte jeg at hun burde sove igjen ca 11-12. Jeg var ute og trilla og hun sovna 11.20 og våkna når vi stoppa ved døra hjemme igjen 12. Nå har hun sovna igjen kl. 14, og siden hun sov så lite ista så håper jeg hun tar en lenger lur nå, forhåpentligvis så nærme kl. 16 som mulig, men det får vi se på[emoji53] tenker hun ikke burde sove mer etter kl. 16, så vi kan prøve å kanskje få hun i seng før kl. 21 ikveld. Men hvordan er deres rutiner? Når står dere opp? Hvor mange ganger sover de på dagen og hvor lenge? Hva gjør dere før legging? Når legges de for natta? Sover de natta gjennom? Osv...

Vi har ingen FASTE tidspunkt på ting utenom leggingen, men d går jo igjen cirka hvordan dagen blir.
- Våkner 07.30-08.30.
- Grøt i 11-tiden
- 2-3 dupper i løpet av dagen á 30 min
- Grøt i 18-tiden, så er d litt kos før bading og klargjøring før natta.
- I 19-tiden er d pupp på senga før han legges over i egen seng og finner roen selv

For første gang (i natt) sov han fra 19-07.30[emoji33] Normalen er pupp 1-2 ganger i løpet av natten[emoji4]

Vi har fått littegrann mer rutiner de siste ukene, men ikke helt likt hver dag da...

-Står opp kl 08.

-Første hvil på sofaen kl 10-11.

-Andre hvil fra kl 15-17 ca.

-Grøt ca kl 19.

-Stelling og amming i søvn ca kl 21.

-Sover da til morgen igjen kl 08.

Ammer i hytt og pine i løpet av dagen. Først kl 08, 10, 14, 17, 19 og 21. Dette er bare sånn ca tider :)

Vi har veldig faste rutiner, det har liksom bare blitt sånn. Men ville ikke stressa om jeg var deg - så lenge dere selv trives med sånn dere har det nå[emoji4] Eneste jeg tenker på er at det er greit med litt rutiner til permisjonsslutt og bhg når den tid kommer.
Vår dag starter stort sett mellom 8:30 og 9. Han våkner først rundt 6-7, men da tar jeg han over i vår seng, ammer og han sovner igjen et par timer.
Formiddagsluren er fra ca 10:30, og han sover 2,5-3 timer.
Ettermiddagsluren er fra ca 15:30/16 til rundt 17.
Han legger seg for natta rundt 19. Før det er det grøt til kveldsmat, så på badet for pysj, deretter ammer jeg han på soverommet, synger og legger han i senga si. Han sovner stort sett av seg selv etter litt pludring. Innimellom må jeg opp en gang til.
Han våkner nesten alltid 2 ganger på natta, tidspunktene varierer.

Back
Topp