Rutiner

Alle hos oss har endt opp som flaskebarn, og selv om de ikke fikk/får morsmelk, så får de masse kontakt, så jeg tviler på om det er grunnen. Jeg bare lurte på hvor mye hun får når hun spiser? Siden hun spiser så ofte på natta, og nettopp fordi hun våkner så fort når hun blir lagt ned. Eldste her var sånn før hun ble ordentlig mett nemlig. I tillegg hjalp det å pakke soveplassen hennes trang. Altså at hun kjente noe når hun vred på seg, rett og slett at det føltes som hun fremdeles ble holdt. Et annet tips er å legge en varmeflaske i vogna/senga (der hun sover på dagen), som du tar vekk før du legger henne ned. Da er plassen varm, og hun vil ikke merke så godt at det blir varmeforskjell.


Takk for gode tips, dette skal prøves fra idag. Min lille spiser ikke mer enn 40 -60 ml melk om gangen. Dette tok vi opp både med fastlege og helsesøster på helsestasjonen. Begge sier at hun skal ha mat når hun ber om det, og de kan ikke forklare på hvorfor hun spiser så lite. Hun er snart 3 mnd men spiser veldig lite om gangen. Jeg er voksen og spiser veldig lite mat selv(men ofte). Mulig hun har liten magesekk? Det vet jeg ikke. Prøver så godt jeg kan å gi henne ofte mat og varme.

Hun legger på seg normalt og er gjennomsnitlig :)

Varmeflasken skal varme sengen hennes i morgen, gleder meg å se hvordan hun reagerer :)

Tusen takk *hage*
 
Mange som har det nesten helt likt som oss her ja. Vi har ikke så mange rutiner som fungerer enda, men prøver mer og mer, ble 2 mnd i går.

Vi har også en som sover utrulig dårlig alene, uansett om det er i vogn eller noe annet sted. Prøver å gå tur med vogna mellom 12-14 en gang for å venne han til å sove, men sover sjelden mer enn 1/2 time uavhengig om vi går eller stopper. Vi er så uheldig å bo i leilighet og må opp en del trapper og ut på balkongen med han etter gåturen og det fungerer dårlig (gått bra to gang). Men har ikke sovet noe lenger selv når vi ikke har måtte kjempet oss opp trappene. Innimelllom så kan han slå til og sove et par timer i vogna, så vet han kan.

Prøver å få han til å sove litt innimellom ellers på dagen, men blir ofte på oss hvis vi vil hans skal sove mer enn 5 min, men prøver å legge han ned og ta han opp og vugge når han våkner og legge ned igjen når vi kjenner vi har ork til det. Ikke så mye hell enda, men det hender han kan sovne i babynesten sin på sofan. Håper han kan lære seg å finne roen selv snart (tror jeg har sett framgang de siste dagene).

På kvelden så tar vi pysjen på ca 20:00 i håp om at han skal kunne legges seg tidlig og alene, men neida. Prøver å gi han babymasasje når vi skal ta på pysjen, men er han overtrøtt så er det bare vræling.

Jeg går å legger meg med han mellom 22-23 en gang alt etter humøret hans og da ammer jeg til han sovner (samsover enda). Der sover både jeg og han bra om natta. Opp og ammer ca 2-3 og 6-7 tiden. Neste gang han våner står vi opp, som oftest i 9-10 tiden.

Jeg skal studere og må opp tidligere på torsdager og skal ha han med på forelesning, så får se hvordan dette lar seg gjøre (hvis det går). Er heldigvis rolig i bæresela til ergobaby med spedbarnsinnlegg og sover gått der (da kan han sove lenger).

Er ellers en blid og fornøyd baby som har begynt å prate masse og smiler og flirer mye, så vi koser oss en del ja :)
 
Til dere som har babyer som kun sover på dere, eller som ikke roer seg i vogn eller liknende og sover max 30min. Sånn baby hadde eg og. Sov kun på oss eller max 30min på dagtid men fra 22 til 06 på natta. Me gjekk til kiropraktor. No har eg ei lita tulla som søv frå 22 til 07, så litt mat så til 09. Har ein liten halvtime i 11tiden så 2,5t i 13tiden og ein halvtime om kvelden. Grunnen til at ho kun sov på oss var trygghet. I vogn og vogge kjendte ho på smerte og sov difor ikkje. Sov heile natta av total utmattelse. Så eg ville ha prøvd å gått til kiropraktor. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Etter tre slitsomme måneder innførte jeg skikkelige rutiner. Hun er et flaskebarn da jeg ikke hadde nok næring i melka.. Hun bader og blir stelt for natta 18 15/18 30 og får kveldsmat på rommet sitt som er vegg i vegg med vårt rom. Hun sover da til 2 elller 3, får mat og sover til halv seks/seks. Da begynner vi dagen :) Et nytt liv!! Og endelig får jeg henne til å sove noen av duppene sine i lekegrinda slik at jeg kan ta kun en tur i vogna, det holder særlig på regnværsdager ;)
 
Til dere som har babyer som kun sover på dere, eller som ikke roer seg i vogn eller liknende og sover max 30min. Sånn baby hadde eg og. Sov kun på oss eller max 30min på dagtid men fra 22 til 06 på natta. Me gjekk til kiropraktor. No har eg ei lita tulla som søv frå 22 til 07, så litt mat så til 09. Har ein liten halvtime i 11tiden så 2,5t i 13tiden og ein halvtime om kvelden. Grunnen til at ho kun sov på oss var trygghet. I vogn og vogge kjendte ho på smerte og sov difor ikkje. Sov heile natta av total utmattelse. Så eg ville ha prøvd å gått til kiropraktor. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
jenta vår har også vært til kiropraktor, det hjalp, men hun trengte nok rett og slett mme også da melka mi ikke var mettende nok. Hun trengte lenge tryggheten hun også da hun hadde vondt i kroppen og i magen..
 
Back
Topp