Rutiner

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Hei alle sammen :-) er kanskje litt tidlig å begynne med rutiner på de små, men har siden fødsel stelt lille klokka 19-20, og hatt det mørkt :-) nå er han 6 uker, og han sovner i 22 tida hver eneste dag, så sover han 8 timer i strekk før han våkner for mat og sover videre til 9! Det er jo flott, men når og hvordan får jeg etterhvert lagt han tidligere? :-)
 
Lillebror har egentlig alltid sovet hele kvelden. Så for et par uker siden startet jeg å legge han på soverommet i stedet for at han lå i stua. Da legges han våken i kurven der mellom 19 og 20 (stort sett nærmere 19, trøtt type). Så sovner han og sover til 7 dagen etter avbrutt av tre korte matinger.

Med storebror startet vi med leggetid klokka 22 og gradvis med et kvarter av gangen beveget vi oss ned til 19.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg begynte å legge henne kl 22 denne uka, tenkte å prøve kl 21 i dag siden hun alikevell sover den siste timen.

Hun spiser ikke noe om natta da, og sover til 0630-07, får mat og sover igjen til alt fra 9 til 1030.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tenkte å prøve å legge henne rundt 22 i kveld, hun pleier å bli nokså trøtt rundt da, så jeg håper det kan funke!! Fint lite rutiner til nå, hun sover i stua i armene våre eller knirker/gråter en del på kveldene..
 
Vi pleier å dusje i 6 tida, så setter vi oss i senge forran tven å ammer. Da sovner ho i 20-21 tida, litt forskjellig etter om hun har noen runder med magesmerter, gråting og bleie skift eller ikke.
 
Han pleier å sovne med mating i 22 tida, så legger jeg han i senga å da pleier han stort sett våkner til igjen, får da litt mer mat å sover stort sett til ca 6-7 neste morgen :) veldig fornøyd med de rutinene vi har fått til nå hvertfall :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå har hun vært klar for senga rundt 22 hver kveld de siste kveldene, også sover hun med litt tuttedytting til 03-04 og spiser litt og sover til 08. Fornøyd med det igrunnen.
 
Vi nyter foreløpig en rutineløs tilværelse.... Hun sover i armene våre eller mellom oss på sofaen til vi legger oss. Koselig for store og små :) får vel starte med litt rutiner etterhvert. Målet er å få lagt alle tre ca samtidig i løpet av sommeren :)
 
Jeg prøver å starte tidligere med legging nå. Men da våkner hun også tidligere fordi hun blir sulten.
Går forsåvidt greit det da.
Igår startet vi med legging 19.30, men hun våkna 2-3 ganger for pupp før hun sovna for natta 21.15.
Skal fortsette sånn, så kanskje hun sovner tidligere etterhvert.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi legger ca kl 21, men driver og trekker tidspunktet nedover, målet er legging kl 19, rett før storesøster.

Han har begynt å sove 7-9 timer i strekk før 1. mating, DET er deilig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp