Rutiner :)

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvordan går det med deres søte små? Er hverdagen tilbake til normalen med rutiner og alt som hører med?
 
Forholdsvis normalt ja. Men lillegutt sover veldig korte økter på dagen (maks 30 min) hvis vi ikke triller tur. Da kan han sove i timesvis! Men da sover han til gjengjeld oftere så det er greit nok. På kvelden og natten har det vært veldig bra en liten stund nå: Sovet fra ca.20 til 00-02, så pupp og deretter til 06 før pupp igjen. Så klarer jeg stort sett å drøye til 0730 med å stå opp (han småsover litt).

Mating har vi ingen rutine på enda. Jeg gidder ikke å følge med på klokka der, han får når han vil ha - både på dagtid og om natta. Men det pleier å gå 2-3 timer mellom hver amming om dagen, og så mat rundt 01-02 og 06.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dagene får vesla bestemme, hun sover, spiser og er våken når hun vil så her er hun sjefen og bestemmer hvor mye vi får ut av dagen. Har innført kveldsrutiner da med bad, tran og pysj så legger hun seg i 7 tiden, fungerer veldig greit :) deilig og ha litt egentid på kveldene.
 
Dagene får vesla bestemme, hun sover, spiser og er våken når hun vil så her er hun sjefen og bestemmer hvor mye vi får ut av dagen. Har innført kveldsrutiner da med bad, tran og pysj så legger hun seg i 7 tiden, fungerer veldig greit :) deilig og ha litt egentid på kveldene.
Sånn er det her også, herlig å få kvelden tilbake :)
Dagene er litt så som så, noen dager sover han mye og lenge om gangen, andre dager sover han kortere og oftere. Han er jo ikke 3mnd enda, så jeg har ikke stresset med å komme inn i noe særlig rutiner, men nå skal vi snart jobbe oss mot mer faste hviletider så dagene blir litt mer forutsigbare :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Sånn er det her også, herlig å få kvelden tilbake :)
Dagene er litt så som så, noen dager sover han mye og lenge om gangen, andre dager sover han kortere og oftere. Han er jo ikke 3mnd enda, så jeg har ikke stresset med å komme inn i noe særlig rutiner, men nå skal vi snart jobbe oss mot mer faste hviletider så dagene blir litt mer forutsigbare :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Vesla er nå 3 mnd og 2 uker, tida går så fort :) jeg har fått et sikkelig sove barn så noen dager syns jeg bare hun ligger på sofaen og sover, har du noen gode råd om hvordan du får laget rutiner på dagtid?:)
 
Vesla er nå 3 mnd og 2 uker, tida går så fort :) jeg har fått et sikkelig sove barn så noen dager syns jeg bare hun ligger på sofaen og sover, har du noen gode råd om hvordan du får laget rutiner på dagtid?:)
Tiden flyr, det er sikkert og visst:)
Til nå har lillebror fått sove der det passer, og når det passer, men nå har jeg tenkt å prøve å styre det litt. Vet ikke om jeg får det til, men skal iallefall prøve :) han sovner som regel i bilen når vi leverer storebror i bhg, når vi kommer hjem (etter ca 20min) våkner han når jeg flytter han fra bilstol til vogge, så nå skal jeg legge han rett i vogn og gå en liten tur da, så han får sovet litt lengre. Så har jeg tenkt å prøve å holde han våken et par timer før neste hvil, også denne i vognen, må nok gå tur da også i starten. Målet er jo at jeg bare skal kunne legge han i vogna uten måtte gå tur etterhvert:)
Er egentlig en sovegutt vi har også, men ofte får han mange korte hviler i løpet av en dag, jeg vil at han skal ha færre dupper hvor han sover lengre om gangen.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Vår lille bølle sover sjelden mer enn 30 min av gangen på dagtid. Men ute i vogna slår han innimellom til med timesvis. Ikke helt rutine der altså;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min har vært flink til å sove en stund, men nå i helga har det vært slitsomt! Våkner ofte på natt og sover kort på dagen, er utålmodig og må bæres hele dagen. Han virker rett og slett trøtt når han våkner fra en kort dupp.
I natt var vi oppe 2330, 0230, 0330,0430,0530! Da sto vi opp! På dagen går det ikke mer enn 2 t, av og til kortere mellom spising.
Vil som Mamela prøve å styre han over til å ta lengre dupper, men får det ikke helt til.
Blir snart desperat. Ønsker sårt å få sove 4 t i strekk eller mer snart.
 
Rutiner.. hva er det???? ;)
 
Har ikke noe fornuftige rutiner på dagen.. Tar det som det kommer.. Mini er våken i 1-1,5 time hver gang og sover fire ganger i løpet av dagen. Det er det vi vet :) Men duppene varierer ganske mye.. Den første på morgenen bruker å være lengst og ofte 2-3 timer, men så plutselig er det bare 30 minutter noen dager og da blir jo alt veldig forskøvet!
 
Back
Topp