Rutiner? :)

Trudee

Glad i forumet
Har dere fått rutiner nå? :) på bading, mating, soving og legging for natta? :)

Her er lillebror 9 uker og idag var begge unga bada å sovna, og huset rydda til kl va 21.00 :) Det var godt, og nødvendig å få tilbake kvelden for meg selv :) Kjenner nå for voldsomt jeg har savna kveldene aleme altså! Det er så godt når sånne ting faller på plass, selv om det er litt trist at nyfødt "bobla" er over..

Lillebror her er 7 uker i dag og har de siste kveldene tatt kvelden mellom 19 og 20. Så våkner han til amming i ett-tiden og på nytt på morgenkvisten. Veldig gode netter her.
På dagtid er det mye soving og spising fortsatt. Veldig kjekt at nr tre er slik ;-).

Hørtes like bedagelig ut som det er her :) Elsker "enkle" barn, for det blir vel nok trass om noen år! ;)

Har ikke fått rutiner inn ennå, men jeg stresser ikke med det. Vil at han skal være pitteliten hele tiden:p
Han har begynt å sovne tidligere og tidligere, så nå er det kveld kl 21 sånn ca.
Han sover godt på natta, og har ei lang soveøkt på rundt 7timer. Ikke hver natt, men stort sett. :)

Vi prøver også å få noen timer på kvelden for oss selv. Trenger det alle her hvertfall. Har begynt å legge mini i 19/20-tiden. Ikke så vanskelig for han sover ikke så godt innendørs på dagen, men ganske lett å legge i vugga på kvelden. Prøver å kun bruke vugga på natta for vise natt fra dag.

Jupp :) Har begynt å få tilbake kvelden :) Har vært noen prøvelser når det er økedøgn, men bortsett fra det, så har det gått veldig bra :)

Rutiner? Kva er det? ;)
Nei, her soves, spises og stelles det til alle døgnets tider enda... Stressar ikkje med det, det kjem etterkvart, og han sover greit både natt og dag, er berre litt lite forutsigbart for ho mor foreløpig:)

Ingen faste rutiner her, men har som noen andre her begynt å sovne tidligere på kvelden. Men det kommer helt ann på hva vi har gjort i løpet av dagen, hvor mye søvn hun har fått osv.

Vi har en slaks rutine? Vi stir opp i 7tiden tar morgenstell og mat i aller former :p så leverer jeg storebror i bhg. Så har lillebror en lang dopp på dagtid ca i 11/12 tiden. Så henter vi storebror i ca 15.30... Så når vi kommer hjem, bynner lillebror og gråte (kolikk) å holdere det gående til ca 19/20tiden. Og da slokner han av utmattelse... Sover da til neste morgen kl 7.( vekkes når han skal spise da :))

Han sovner ca 21.30..ikke vit å prøve før..har spiser ikke før kl 21 fordi han har en litt urolig tid om kvelden mellom 19 og 21..han sover 4-5 timer strekk, så ammer rundt 1.30/2.30 tida..av og til blekner han etter amming eller så er han lys våken og må tilslutt ta han i min seng i 5 tida for at han skal sovne..han skriker alltid ca 7.30 helt til jeg har kommet meg ut av soverommet.da er han blid som en sol..Hans måte og si at det er morgen på.

Pappan leverer jentene i barnehage.. ca 5 dupper fra 8 til 19/20. Veldig varierende på antall og lengde..spørs hva vi driver med..spiser masse etter hver lur..litt før hver lur ..

Sent from my GT-N8010 using BV Forum mobile app

Blekner=slokner ;) jeg henter i barnehagen og som oftest får jeg meg en trilletur før henting...men er så kaldt at ofte blir det bare 30 min

Sent from my GT-N8010 using BV Forum mobile app

<så tidlg dere legger deres :O Her gir vi han mat mellom 22 og 23 å så legger vi han rett etterpå... kommer an på når han spiste sist, spiser han f.eks halv sju og er da ferdi kl sju så gir vi han mat halv ellve å legger han kl ellve.... han skal som regel altid ha mat mellom kl 5 og 6 om morran men da legger jeg han igjen etterpå...

Det var lettere å finne en god rutine når en har en fra før, da måtte lillesøster feie seg etter den rutinen vi allerede har. Opp i syv halv åtte tiden, levere storebror i bhg i halv ni ni. Hun har en lang og flere korte hviler før hun legger seg i halv syv tiden og sover som en prinsesse i seks-syv timer. Barnefri fra kl 2000. Herlig. Måtte det vare...

Back
Topp