Rutiner

marutt

Glad i forumet
Har dere begynt å innføre rutiner på spising, soving osv? Når, hvor ofte, ved hvilken alder? Trenger litt input!
Vi har noen få rutiner nå, vi er ute å går tur ca 12-14.30 og vi begynner å få til at småen sover fra 00 til 07, og han får da all-you-can eat rett før dette :) Ellers mat ca hver 3.time.

Her er det babyen som styrer alt selv. Spiser når hun viser tegn til at hun er sulten (selv om det bare kanskje 1/2 time siden sist), sover når hun vil. Det eneste er at hun skal stelles morgen og kveld, og legges i egen seng først for å vise at nå er det dag, natt og her sover du ;) Desverre vil hun fort opp i mammaen sin seng.. Slik var det men nr 1 også, men lettere da. For nå skal alle rutinene til 2 åringen følges samtidig ;)

Ja, omtrent sånn det er her og! Men han sover så lite syns jeg.. Riktignok sover han (som j skrev over) fra 00/01-07, og et par timer mellom 12-14, men syns det er rart at han ikke sover noe mer... Hvor gammel er jenta di?

Oii. Sover helt fra 00 til 07 uten mat?

Her har vi faktisk fått en fin rutine på mat ca kl 23-00, kl 04-05, kl 07-08 på natt. Men da spiser hun siste måltid for kvelden kl 23-00tida og legger seg samtidig med oss. Hun sover i egen seng hele natten, men etter måltidet kl 07-08 får hun komme opp i senga til meg (da drar pappan på jobb og vi kan kose oss en liten time til). Er jeg heldig, sover hun litt lengre slik at jeg kan spise litt frokost og fikse meg litt. Så drar vi ut en tur - enten gåtur eller æren/besøk.

Dette er jo da selvsagt de fleste nettene. Men det hender jo at vi må ta dagen hjemme og sove litt nå og da p.g.av lite nattesøvn ;)

Ellers har vi ingen rutine på når hun sover på dagen/ spiser på dagen. Hun sover når hun er trett og spiser når hun er sulten. Så ofte som hver time innimellom. Aldri lengre enn 2,5 timer mellom måltidene på dag.

Høres ut som vi har ganske like dager da, Fiolia.
Det er ikke alle netter jeg er så heldig, men det varierer litt. De fleste netter sover han ihvertfall 5 timer i strekk. Og da har han spist mye på kvelden :) Går opp i vekt, så er ikke stressa på at han får i seg for lite lenger :) Men som du skriver, den timen etter pappan har gått på jobb, ligge og kose, og han får litt mat. Det er så kooos! :)

Her legger hun seg ca. Kl 19.00. Da vekker jeg henne og gir a mat når jeg legger meg, kl 23.00- ish. Hun sover videre til 03.00-ish, også til 06.00-ish. Etter dette måltidet er det storesøster sin tur til å stelles og leveres i bhg. Når vi kommer hjem igjen sover vi en time. Etter det kan dagen starte... :p

Back
Topp