Rutiner?

AFB

Blir kjent med forumet
Er det noen som har faste rutiner i forhold til mat og søvn? Synes det er så vanskelig.. Jenten min er 3 uker, og alle dager er forskjellig i forhold til når hun vil ha mat, hvor mye hun spiser og hvor mye hun sover både på dagen og natten. I natt hadde vi en våkenatt, og i dag har hun sovet stort sett hele dagen. Vil jo at hun skal sove om natten da!

Her har vi hatt rutiner nesten hele tiden... De varierer jo litt fra dag til dag selvfølgelig... men sånn stortsett er det i grove trekk det samme...

I begynnelsen var det mat hver tredje time, hun sa godt ifra selv.. Så sov hun innimellom eller var litt våken..
Så begynte det og gå lengre mellom hvert stell.. Og nå er det ca 4 timer mellom mating og stell på dagtid.. Hun er 6 uker..
Nå sovner hun for natten mellom ni og tolv og sover da til alt fra seks til ni.. etter "frokosten" sovner hun igjen i senga si og sover ca 4 timer, så er det mating og stell.. og etter det går vi ut på tur.. Så er det "middag" når hun våkner og etter det er hun som regel en del våken.. Ligger på gymmatta si eller i lekegrinda..:) Dubber av en gang eller to før hun får mat igejn en eller to ganger før hun sovner for natta..:)

Men som sagt.. er ikke helt sånn hver dag.. I dag feks var det bare en time soving etter "frokosten" og sov ikke igjen før vi gikk ut på tur etter neste mating:) Nå sover hun godt i vogna si på rommet oppe med vinduet på vidt gap så det er godt med luft der:)

Michelle er nå straks åtte uker... Synes rutiner har kommet ganske bra i gang... Våkner ca sju på morgen, da er det stell og mat. Så kjører vi snuppelure i barnehagen, og da sovner vesla ganske med en gang a kommer i bilen... Så tar jeg a med i stolen på trimrommet når vi kommer hjem. Da sover hun fortsatt mens jeg trener 1,5 time :0) så er det mat rundt tolv, så sitter a og slår på lekene sine mens jeg spiser hehe... Så er det en liten dupp igjen, men hun sover ikke mye gjennom dagen.... Mat igjen rundt fire før vi spiser middag, så får a litt rundt seks-sju, oxo er det nattastell og mat kl åtte, da sovner a mellom halv ni-ni :) oppe en gang mellom tre og fire og gir a mat, så sovner a igjen. Sovner av seg selv... Vi gjorde dette med første frøkna og, og det har fungert kjempebra. Denne snuppa er heldigvis litt roligere, og mulig er vi tryggere og roligere og, så ting har gått litt lettere:0) (bank i bordet). Nå får vesla bare mme, så hun er mett og mye roligere. Melka mi hadde ikke næring, akkurat som sist.

Back
Topp