Rutiner på julaften?

Mammahjertet

Elsker forumet
Hvordan gjør dere det babyenes rutiner på julaften?

Vi har tenkt å følge rutinene hennes mest mulig og tilpasser julefeiringen til det. Hun spiser middag hall 5, så tenker jeg at vi skal spise klokka 5, og sa blir klokka fort halv 7-7 før vi er ferdige med dessert å slik. Da skal vi sette oss ned sammen med snuppa og hjelpe henne å pakke opp gavene sine, så får hun leke litt med dem før det blir kveldsmat og legging, forhåpentligvis er hun i seng mellom 8 og halv 9, og først da blir det pakkeåpning på oss andre. Tenker at det kanskje blir kaffe og kaker samtidig som snuppa åpner pakkene sine, blir fort veldig seint hvis ikke.

Hvordan skal dere gjøre det? Jeg synes den kabalen er litt vanskelig, men tror jeg har fått til en grei ordning nå :) hvis noen har forslag til andre måter jeg kan gjøre det på så kom med dem :) Vi skal foresten feire hjemme og blir 11 stk :)
 
Vi hadde en rolig julaften første året vi hadde barn.
Tok det rolig og fulgte vårt tempo. Tror han var i seng til normal tid. Endte vel med at vi pakket opp flere pakker etter han var i seng :p

De husker og forstår ikke så mye av sin første julaften, så er bare å holde på rutinene man har ellers :D
 
Vi skal på julegudstjeneste kl tre. Så vi spiser vel så fort som mulig når vi kommer hjem igjen. Tenker vi åpner hans gaver først og noen til storesøskene. Så legger vi minstemann til vanlig tid og fortsetter gaveåpningen etter at han har lagt seg! Han pleier å legge seg i halv sju sjutiden.
 
Vi hadde middag når julen ble sunget inn kl 17. Matheo fikk som vanlig middagen sin kl 16 og grøten 1745. Pakket opp gavene rett etter middag,da klarte ikke storebror å vente lenger. Og Matheo var i seng til 19,en halv time senere enn vanlig. Men da var han så trøtt og sliten at det ikke var annet å gjøre enn å få han i seng.
Våre barn er veldige vaneunger,de må ha samme rutiner hele veien uansett hva som skjer. Hvis ikke blir det dårlig soving og surkete unger dagen derpå.
 
her sovnet han ikke før kl.22.. mot kl.19 som er vanlig. men vi la ham i 19.30 tiden.. han var så oppkava at han ikke hadde tid til å sove rett og slett...
 
Vi fulgte våre helt vanlige rutiner. Snuppa fikk åpne noen gaver før hun spiste kvelds. Hun var i seng til 18:30.
Vi voksne spiste kl 19:00 og åpnet våre gaver, samt resten av hennes etterpå. Hadde hun vist en spesiel glede av å åpne gavene så hadde vi sikkert spart til 1. juledag, men hun skjønte ikke mye av det så da åpnet vi de heller for henne :)
 
Me gjorde omtrent som på ein vanleg dag. Me låg han halv 8 ca og han sovna kjapt. Han fekk åpna eit par gaver, men viste i grunn liten interresse for det, så me tok resten etter han var lagt seg.
 
Back
Topp