Jenta mi er 5 uker. Hun har siden hun ble født sovet godt på natta.
Vi tar kveldsstell rundt 20.00, så er hun gjerne litt våken, prater og titter rundt seg, ammer liggende på sofaen. Hun sovner mellom 21.00 og 21.30.
Da ligger hun i sofaen frem til jeg legger meg. Da tar jeg henne med meg inn på soverommet og legger henne i sin egen seng. Da sover hun til rundt 01.00, ammer og sover videre. Våkner igjen rundt 04.00, ammer og sover videre. Rundt 07.00/08.00 våkner hun og ammer. Da sover hun som regel litt til, men ikke så lenge. (Kanskje 1-2 timer)
De to- tre siste nettene har hun ikke våknet før 03.00/04.00 første gang, altså hoppet over den første oppvåkningen. [emoji106]
Etter dette står hun opp, stelles og hun er våken en stund før hun vil ha mat igjen rundt 09.00-10.00. Da sovner hun, og sover til ca 13.00/14.00. Etter dette er hun mye våken frem til kvelden. Hun kan sovne litt ved hver amming, men våkner stort sett etter litt. Noen ganger fungerer det å putte i smokken eller bære henne litt, så sovner hun. Andre ganger vil hun bare være våken.
Når det nærmer seg kvelden, mellom 18.00 og 20.00 er hun ofte litt urolig og vil amme mye, være inntil oss og absolutt ikke bli lagt ned.