Rutiner/mat/søvn

englefjes3

Forelsket i forumet
Hvordan er deres rutiner? Jeg har en baby som sover veldig lite om dagene.
Jeg må amme han annen hver time på dagen og han sover maks en time sammenhengende på dagtid. Kan sove lengre hvis jeg triller han ute, men bare hvis jeg triller. Må ikke stoppe vognen. På kvelden spiser han hver time. Sovner fint i halv ti tiden og da er det som regel mat igjen klokken 02 og 05 og 08 og står opp rundt 09.

Hvor mye skal en baby sove i løpet av et døgn?
Hvorfor sover han ikke lengre økter på dagen? Er ikke det vanlig?
Noen råd om hva jeg kan gjøre?

jeg har også en baby som sover svæært lite på dagtid.
jeg lærte på helsesasjonen i forhold til det med vognsoving: legg de ut først, og ''rugg'' de i søvn og vent ca 10 min, for så å gå tur. for da sovner de gjerne dypt/godt når du først begynner å trille. ikke prøvd selv, men høres jo smart ut! har samme ''problemet'' som deg der!

ORIGINAL: tiiine

jeg har også en baby som sover svæært lite på dagtid.
jeg lærte på helsesasjonen i forhold til det med vognsoving: legg de ut først, og ''rugg'' de i søvn og vent ca 10 min, for så å gå tur. for da sovner de gjerne dypt/godt når du først begynner å trille. ikke prøvd selv, men høres jo smart ut! har samme ''problemet'' som deg der!

da skal jeg ta og prøve det jeg også [:)]
blir ikke akkurat så lett å sove når baby sover når han har så korte lurer.

Anna sover vanligvis ca 2 timer hver gang på dagtid, men kan variere fra 15 minutter til 5 timer.

Er babyen din fornøyd med å sove lite på dagtid da? Storebror sov maks 45 minutter, og på denne alderen hadde han tre slike korte lurer. Han var helt fornøyd med det, og hadde tydeligvis ikke behov for mer søvn. Han har alltid sovet mindre en jevngamle. Hvis det er noen trøst så kan lite søvnbehov være et tegn på et veldig begavet barn.[8D][:D]

Min baby sover stortsett hele dagen, bortsett fra et par timer der han er veldig våken[:)]
Ammer når han er våken. På kvelden er han våken fra ca. 19 til vi legger oss 22-23 tiden.
Da sover han til ca 04.30 og får da pupp før han sover til ca 07.

Kan hun sove så lenge [:)]
Min første datter var også sovejente. Mat engang på 12 timer, men hun var flaskebarn da [:D] føler de sover bedre på mme. Har vurdert å prøve det, men han er jo stort sett en fornøyd og smilende gutt. Prater masse. Er litt urolig på kveldstid. Henger mye i puppen da, men pleier da å sove en lengre økt.
Jeg får slå meg til ro med at jeg har en begavet sønn da [:)][8D][:D]

ORIGINAL: anahen

Min baby sover stortsett hele dagen, bortsett fra et par timer der han er veldig våken[:)]
Ammer når han er våken. På kvelden er han våken fra ca. 19 til vi legger oss 22-23 tiden.
Da sover han til ca 04.30 og får da pupp før han sover til ca 07.

Deilig natt du har da [:)]

her sober han bare små økter på dagen. han sover på leketeppet sitt. der kan han bare ligge litt også sovner han litt innimellom. på kvelden blir han litt mer grinete, men bader han og gir han mat i 19-19.30 tiden, også sovner han for kvelden 19.30-200 tiden. dette går faktisk veldig bra. er ikke alle babyer som trenger like mye søvn på dagen.

mine foreldre fikk forresten som tips da min storebror var liten å bare la han ligge på teppet og ta sånne smålurer. for de slet med å få han til å sove på natten. og d fungerte veldig fint!! da sov han mye bedre på natten!!

Back
Topp