Rutiner, hva er det?

x1xMadre Mia

Glad i forumet
Her har jeg hatt en veldig frustrerende dag som egentlig gjenspeiler tendensen den siste tida... Ludvig sutrer nesten konstant når han er våken, og i dag har han bare sovet 4 timer i løpet av dagen... Umulig å si hva det er, når han ikke er sulten og det heller ikke virker som mageknip.

Nå er jeg så sliten at vi vurderer å prøve MME for å se om han blir mer fornøyd av det. Noen som har erfaringer å dele der? I dag har det gått maks 2 timer mellom måltidene, så jeg føler at jeg har puppen framme halve dagen... Men vil jo ikke gi slipp på ammingen heller da, er bare så frustrerende når han ikke blir fornøyd... Vet at han får nok mat da ihvertfall, for i går var vi på kontroll på helsestasjonen og da veide han 6.5 kg... Gått opp nesten 2 kg på en måned!

Har vært inne på den tanken jeg også, men tror ikke det kan være det... Har så mye melk at spruten står i ansiktet på ham, og han ligger ved puppen og skriker mens spruten står... Merker at han sliter med å svelge unna noen ganger, så kan jo være at magen blir litt i ulage av det kanskje?

Er jo nesten tilbake der vi var nå, er nok litt bortskjemt etter at han ble så fin i magen av fotsoneterapien... Han sover jo som regel fra rundt 23-24 og fram til 5-6, men da må jeg pent belage meg på å stå opp. Det er som regel etter/imellom måltider at han skriker mye, fra 1 til 4-5 timer etter et måltid. I går var han våken fra klokka 18 til 23 og jeg hadde puppen framme X antall ganger for å se om han ville ha, men neida, stort sett spise han bare litt før han begynte å skrike igjen...

I dag skal jeg bare spise brød for å se om det hjelper... Får så dårlig samvittighet av å tenke på at det kan være min feil at han ikke er fornøyd... 

Det er liksom ikke de typiske kolikk-tegnene lenger, og det kan liksom komme når som helst, så det er så vanskelig å si om han er sulten eller har vondt/ubehag. Prøver jo å gi ham mat for å se om det er det han vil, men ofte ender det i at han bare suger litt og så ligger og skriker mens spruten står... Er så redd for at han skal overspise seg og få vondt i magen av det og, vekta hans tyder jo på at han ihvertfall ikke får for lite...

Kunne ønske han kunne prate så jeg kunne spørre hva det er, for jeg føler meg som en elendig dårlig mor når jeg ikke aner hva han skriker for... [:(]

Back
Topp