Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi står opp ca 09:30, så er det stell, kos og mating på ca en time før jeg legger henne igjen og da sover hun i ca 2 timer. Så er hun våken til ca kl 15 og så sover hun litt igjen. Hun har en del våkentid fra 18-21, men det hender at hun dupper av under babygymen eller i vippestolen en time/halvtime. Sover hele natten
Her er det ingen rutiner på dagtid Varierer veldig når vi står opp, alt fra 7-10, og han har dupper på 5-10 minutter for så å være våken i mange timer igjen, og så kan han plutselig sove 1-2 timer Så absolutt ingen rutiner her
Resten er det sjefen på 5,5 kg som avgjør Målet vårt er å etablere rutiner rundt 3 mnd alder, men mye avhenger av min melk. Den er litt for dårlig (ikke sånn fet, langtidsmettende) og alt av søvn/ bleier/ amming avhenger liksom av det
Spent på å lese om andres (mer strukturerte?) hverdag. Særlig fullammere
Vi pleier å stå opp en gang rundt 8, litt avhengig av hvor lenge jeg får lov å sove av blide lille smilejenta som titter på meg når jeg våkner. Så er det så alt for moro å bli byttet på, få litt mer mat og kos, og så våken og blid at hun helt glemmer at hun blir trøtt, så en gang mellom 9 og 10 må hun bærees i søvn fordi verden plutselig falt sammen. Så litt avhengig av om vi skal ut av huset den dagen eller ikke så er det mat, leking, soving litt om hverandre. Soving på dagtid syns hun er veldig oppskrytt, men det pleier hvertfall å bli en ordentlig lur i løpet av dagen.
Så legger vi henne mellom 8 og 9 ca, og hun pleier da å sove fint fram til vi legger oss mellom 23-24, da reagerer hun på at vi har kommet opp, får gjerne litt påfyll og kan sove til 5 Så er det mat og soving litt om hverandre fram til neste morgen.
Starter dagen ca kl 11. Vi liker å dra oss lenge i senga på morgen Da er hun våken en timestid, hvor hun får mat og kos, morgenstell, ligger under babygymmen. Så sover hun små dupper gjennom dagen, som varierer fra dag til dag. Så ingen faste rutiner her helt enda. Hun spiser hver 3 time på dagtid. Noen dagerer sover hun nesten ikke, mens andre dager sover hun mye. Hun tar vanligvis nattsovingen ganske sent. Rundt 01-02-tiden. Da sover hun gjerne 5 timer, før hun våkner før neste mating.
Vår dag starter kl 10, da er han blid og fornøyd etter og fått sovet så lenge han vil. Blir en "lang" våkenstund på badet menst jeg dusjer og ordner meg deretter litt babygym menst jeg lager frokost. Etter det sovner har i armene mine eller i vippestolen og kan sove maks 30-60 min. Utover det har vi ingen faste sovetider. For tida sover han heller ingen lange økter på dagtid. Det bekymrer meg litt, men så sover han veldig godt og lenge på natta da i det minste. Men nå har han endelig begynt å sovne av seg selv i vogna når vi triller, men også da sover han maks en time. Får mat 10-12 ganger i døgnet.
Hun er drøye 5 uker og det fullammes. Står opp ca 9 +/- 30 minutter hver dag. Morgenstell for henne før hun legger seg igjen etter en time. Hun sover mye ila dagen/kvelden. Natta ca 23, legger seg med meg. Vi er bortreist på ferie, så rutiner skjer ikke før etter sommeren.
Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
Fullammer og Ulrik er 9 uker straks. Våkner blid og glad i 8-tiden. Da er det bleieskift og litt kos under babygymmen før det må duppes igjen.
Jeg har et barn som ikke bør være våken i mer enn en time av gangen. Hvis ikke blir han overstimulert og sliter med å sove. Spiser hver 3.time omtrent døgnet rundt. Kan slå til med lengre soveøkter på natt. Spiser forresten oftere på varme dager.
For å få han til å sove så triller vi, bysser osv. Noen ganger funker det å bare legge han ned. Andre ganger må vi bysse konstAnt.