Rutine ultralyd

minmin

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Var på rutineultralyd på ahus i dag og det tok under 10 min. Hun sjekket ikke kjønn, snakket minimalt sa at alt var greit og ferdig var hun. Skrivere var ødelagt så bilder ble det heller ikke. Heldigvis hadde vi vært på privat ul for et par uker siden og hun var veldig tydelig at det var jente nr3:) flere som har opplevd det slik på ahus?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg synes hun jeg hadde og var litt stille og spurte heller ikke om kjønn...så vi spurte om det fra tidlig ultralyd stemte...jeg måtte spørre hva hun drev med til tider...

Så kjedelig når det er sånn... Vi var i Kristiansand og hun holdt på i en halvtime i alle fall. Hun forklarte hele tiden hva vi så og hva hun så etter.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så innmari kjedelig :( Hver en ultralyd er jo noe man går til med forventninger og spenning!! Håper du har noen fine bilder fra tidligere ul. Skulle ha klaget på henne til noen?!

Ikke i det hele tatt! Var ikke på OUL der da, siden jeg ble overflyttet til riksen. Men hadde to ul der, uke 12 og 14, med en lege. Fikk masse bilder hver gang både 2D og 3D. Han gikk nøye gjennom alt og forklarte og viste og spurte om vi ville vite kjønn men at han ikke kunne si helt sikkert.
Så jeg var veldig fornøyd med ul der :) men tydeligvis forskjell på folk!

Så utrulig kjedelig... Hadde eg blitt behandla sånn hadde eg blitt veldig skuffa!!!

Vi hadde ei kjempeflink jordmor (på Lillehammer) som gjekk igjennom babyen frå topp til tå... Forklarte ka alt va og ka ho såg etter... Var veldig nøye så va sikkert inne nesten 1 time! Fekk masse bilder av lille jenta vår... :)

Uff, så kjedelig!!!

Vi hadde også en litt skuffende opplevelse da vi var på OUL med førstemann siden jordmora som tok den tydelig syntes det var traurig, satt og gjespa og demonstrativt tygde tyggis mens hun leta. Hun forklarte bittelitt da og svarte på spørsmålene våre, men smilte aldri.

Heldigvis hadde jeg ei flott jordmor som sjekket meg i går , men jeg kommer aldri i verden til å føde der !

Med to styrt fødsler tidligere må jeg føde på nærmeste sykehus og det er ahus. Selv om jeg vil heller bruke andre sykehus

Du har nok vært uheldig :( Da jeg studerte var jeg utplassert en del på AHUS, og alle legene/sykepleierne/jordmødrene jeg møtte var supre :)

Vi har vært der nu 2 ganga på kort tid og hatt to forskjellige men kjempe hyggelie dame!! Håpe du e mer heldi neste gang!!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg var på A hus på OUL. flink jordmor som tok seg god tid. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Var på rutineultralyd på ahus i dag og det tok under 10 min. Hun sjekket ikke kjønn, snakket minimalt sa at alt var greit og ferdig var hun. Skrivere var ødelagt så bilder ble det heller ikke. Heldigvis hadde vi vært på privat ul for et par uker siden og hun var veldig tydelig at det var jente nr3:) flere som har opplevd det slik på ahus?

Sent from my iPad using BV Forum
Dumt det skal være sånn :/ godt du hadde fått bilder fra før. Dette er jo noke du ser fram til i graviditeten og eg hadde blitt ekstremt skuffa, hadde eg opplevd det sånn. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi var på Ullevål og hadde time hos en helt super jordmor, hun tok seg god tid, forklarte alt og sendte med oss masse bilder veldig glad for det da det er vårt første barn og vi ikke hadde vært på tidlig UL. Tipper det kan være ganske personavhengig, spesielt på disse kjempestore sykehusene så er det veldig dagligdags for dem og kanskje de ikke alltid tenker over at det er veldig spesielt for oss!

Back
Topp