Russebuss rulling og gravid

Bkno3398372

Andre møte med forumet
Hei!

Lillesøstra mi er russ nå og jeg er bedt på sånn "søskenrulling" på bussen deres. Jeg har termin 12.juni, så vil da være i ca. uke 35-36. Skal jo selvfølgelig ikke drikke eller noe, men hadde vært gøy å være med en tur uansett. Spørsmålet er egentlig om den høye musikken og bassen kan påvirke barnet på noen negativ måte? (Eks. hørsel el. lignende).

Setter stor pris på svar :)

Jeg merket at frøkna sparket mye, og fikk en del kynnere, da jeg var på konsert den sommeren jeg var gravid (fødte i august). Tolket det som tegn på at babyen ikke var så veldig fornøyd. Men tror ikke det skal skade med mindre det er VELDIG høy lyd med mye bass (typ står rett foran høyttaler). Skal nok veldig mye til før vibrasjonene kan skade i form av å skape kynnere, øke risikoen for morkakeløsning eller lignende. Jeg ville tenkt på om det var mulig å "hoppe av" dersom du merker at det blir slitsomt for deg eller barnet. Kanskje du skal til jordmor/lege før denne turen også, så kan du evt høre der?

Jeg merket at frøkna sparket mye, og fikk en del kynnere, da jeg var på konsert den sommeren jeg var gravid (fødte i august). Tolket det som tegn på at babyen ikke var så veldig fornøyd. Men tror ikke det skal skade med mindre det er VELDIG høy lyd med mye bass (typ står rett foran høyttaler). Skal nok veldig mye til før vibrasjonene kan skade i form av å skape kynnere, øke risikoen for morkakeløsning eller lignende. Jeg ville tenkt på om det var mulig å "hoppe av" dersom du merker at det blir slitsomt for deg eller barnet. Kanskje du skal til jordmor/lege før denne turen også, så kan du evt høre der?

Takk for svar! :)
Høres ut som det kan gå greit med mindre det er ekstremt høy musikk+bass, men er redd det kan bli det siden de har et av de beste anleggene på markedet og de antagelig har på full guffe under rullingen. Men skal til jordmor snart, så da kan jeg som du sier høre med hun ja :)

Babien må jo høre det igjennom magen og fostervann, så kjenner nok lyddvibrasjoner der h*n ligger og hører noe lydd, men direkte skaddet tviler jeg på;)

Jeg spurte jordmor om noe av det samme, siden jeg har tenkt meg på musikkens dag i Oslo i juni (har termin i juli) Hun sa hvis det ble veldig mye spark så kunne jeg gå litt unna konsertområdet.

Men så lenge du ikke sitter oppe i høytaleren så tror jeg det skal gå bra.:)

Tror du vil kjenne d om lille i magen ikke liker seg på rullinga. :)

Back
Topp