Ruset mor

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Sambo så nettopp naboen vår kjøre datteren (ca 30 år) og hennes datter ( ca 2år) hjem.
Moren (30åringen) til jenten var tydelig ruset. Vi vet hun har rusproblemer..

Men hva gjør vi nå hvis vi ser at naboen vår kommer hjem, og tydeligvis da lar den rusede moren og datteren være alene hjemme? 

Uff..fikk en SKIKKELIG ekkel følelse i meg nå!

Du ringer barnevernet/politiet med en bekymringsmelding. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Tar du feil så er jo det domt, men hvis ikke du tar feil så er det bedre for barnet.

Ville ringt politiet. De kjenner henne sikkert.
Også barnevernet. Sendt inn bekymringsmelding.

Du ringer politiet og forteller dine mistanker og forklarer utseendet på bilen evt. bilnummer om dere har.

Hei du! Så grusomt det må være å se!
Du kan ta kontakt her: http://www.barweb.no/ for å høre om litt tips og råd!
Dette er en organisasjon som heter barn av rusmisbrukere
Min søster er i ledelsen her, og de fleste i ledelsen har mye erfaring og god info.
Ikke la dette fare uten å gjøre noe, er så viktig for barnet at noe gjøres!!

Lykke til!!!

hva med å snakke med naboen? forklare at dere så at han kjørte datteren hjem(dere kan jo ikke vite med sikkerhet at de skulle hjem) og si at dere så at hun var ruset, og om det er noen andre med barnet der hjemme eller om hun er alene med barnet.
viss ikke hadde jeg ringt bv. de vet sikkert om problemet allerede, viss ikke er det sannelig på tide.

Sambo ringte politet nå. Politet sa vi skulle være på utkikk om bilen (mormoren til den lille jenten) kom tilbake ikveld, og at da var kritisk..

Liker ikke dette altså..skal de liksom ikke gjøre noe hvis hun ikke kommer tilbake med det først da? Vi vet jo ikke om hun er hos de eller hvor hun er..

UANSETT..så kan dette skje igjen imorgen eller en annen dag uten at vi ser dette.
Samboeren min sier han skal ringe politiet igjen imorgen å be de sjekke moren opp..

Er dette godt nok?
Uff...føler såååånn for den lille jenten..

Bør vi også ringe barnevernet? Kontakter ikke politet dem?!?

*Vintermamma* skrev:
Sambo ringte politet nå. Politet sa vi skulle være på utkikk om bilen (mormoren til den lille jenten) kom tilbake ikveld, og at da var kritisk..

Liker ikke dette altså..skal de liksom ikke gjøre noe hvis hun ikke kommer tilbake med det først da? Vi vet jo ikke om hun er hos de eller hvor hun er..

UANSETT..så kan dette skje igjen imorgen eller en annen dag uten at vi ser dette.
Samboeren min sier han skal ringe politiet igjen imorgen å be de sjekke moren opp..

Er dette godt nok?
Uff...føler såååånn for den lille jenten..

så teit av politiet å be dere om å holde utkikk.. de kunne da heller dratt dit selv å se syns nå jeg.. Som du sier, er jo ikek sikert moren drar rett hjem etterpå..

Vi ringte på til de før vi ringte politet..de var ikke hjemme da.
Nå er mannen (bestefaren) kommet hjem, men sambo vil ikke at vi skal gå til han nå siden vi alt har ringt politet..(Litt redd han skal komme "på oss" hvis politiet skulle kontakte de..

*Vintermamma* skrev:

polititet skal kontakt de

*Vintermamma* skrev:

*Vintermamma* skrev:

Politiet ringte opp igjen og skulle kontakte farmoren for å se til jenten ikveld.
Håpe de følger opp saken!!!

Håper bestemora bare skulle kjøre mora hjem da, og ha jenta hos seg...

Back
Topp