ruptur

venter på nr2!

Elsker forumet
dere som revnet mye ruptur. å har blitt gravid igjen etter det. fødete dere veginalt då eller fikk dere ks??
hvis du føder veginalt e det stor fare for at det sprekker opp igjen då??
hvor mye revner du? hvilken grad?

Lurer på det samme! med nr 2 revnet jg hele veien ned og inn i anus. Vooooooooooooondt, blei sydd i halvannen time!

Dytter[:D]

det var det eg å gjorde + eg fikk en del skader..
så derfor vil eg vite hva som skjer neste gang[8D] hvis det blir noe neste gang[8D]

dytt

Jeg revna grad 4, og blir nå anbefalt ks på det sterkeste av lege, jm og sykehuset. Har ks-angst, så dette er noe jeg gruer meg veldig til... Sjansen for at det skal gå like galt ved neste fødsel var visst ikke så stor, men det KAN skje. Som de på sykehuset sa: "det er ikke nødvendig å risikere å ende opp med pose på magen fordi man absolutt vil føde vaginalt"...

fikk du vitet dette når du ble gravid igjen eller etter fødselen??

Jeg har fått beskjed om at det er 5 % sjanse for meg å revne på samme måte igjen. Ettersjekken viste at alt har grodd fint og at vevet kjennes sterkt å fint ut. Total ruptur grad 3c..

Virka litt som om jeg kunne få velge litt neste gang, men de anbefalte meg å føde vanlig igjen. 3 ulike som har snakka om denne 5% sjansen. Men litt lei av det 5% tallet..

4-5% som føder på termindag: Checked.
4-5% i seteleie: Checked.
4-5 % får store rifter: Checked..
4-5 % av barna som får hoftedysplasi: Checked

SÅ vet ikke om jeg har "flaks" neste gang, Tanken på keisersnitt skremmer meg. Riften førte ikke til noen form for smerter, bare litt knotete ettertid. Måtte holde meg mest mulig i water og fysioterapauten sørga for at jeg gjorde knipeøvelsene riktig. Systemet funker greit nå, så å revne har jeg jo i grunnen ikke merka noe til.

Jeg hadde en totalruptur i 2005, med førstemann, ble anbefalt ks på andremann. Har skader enda etter førstemann, så nå skal jeg endelig snart få en sns operasjon.

ORIGINAL: **vimsa**

Jeg fikk ikke ks andre gangen,så ødela meg skikkelig enda en gang[&o][&o]

Uff :( Det er jo trist!! Har du fått retta opp skadene da?

ORIGINAL: venter på nr2!

fikk du vitet dette når du ble gravid igjen eller etter fødselen??

Fikk vite det etter fødselen. Var også på oppfølgingskontroll 1 1/2 år etter fødsel, og da sa de det samme, og sier det samme den dag i dag. Så her blir det ks.

Back
Topp