Ruptur under fødsel.....

PeCaVi

Betatt av forumet
Jeg hadde total ruptur under første fødsel og er LIVREDD for at d skal skje igjen,... Noen flergangsfødende her som har hatt det ved en fødsel, mn ikke ved en annen?

Jeg hadde det nå. 4 grads. De mente at det var stor sjanse for at det blir keisersnitt ved en Evt nestemann da de ikke vil det skal skje en gang til. Fikk jeg beskjed om.

Jeg hadde grad 3, 3 timer operasjon etterpå og ny operasjon etter 6 mnd.. Allikevel mener de det er best for meg å føde....??? Jeg er så utrolig redd og usikker. Er jo like redd for keisersnitt egentlig og håper jo at jeg skal få en fin fødsel slik at jeg ikke er så dårlig i lang tid etterpå.....

Vil anbefale å spørre inne på generelt :)
Er ihvertfall ei fra gamle forumet mitt som kunne ha svart, hun hadde grad 3 og fikk ks med nestemann.

Ellers er det flere som har opplevd lignende ting der :)

Hva er ruptur?

Jeg har en venninne som hadde grad 4 fødsel 1 (tang) og fødte nr 2 helt fint, 2 pyntesting:)

Min mors venninne revnet helt med første.
Fødte deretter fem til uten noen problemer.
Jeg har dessverre ikke noen erfaringer å komme med.

Var ikke ekstremt på meg, eller noen høy grad. Men revna så jeg måtte sy to sting på nedsiden av "hullet" :wtf: det var på utsiden og det var forferdelig. Vondt å gå på do! Vondt å sitte, og måtte vente med noe slags aktivitet der nede i ihvertfall 2 måneder. Så lurer såklart på om det blir slik denne gangen og...håper virkelig ikke det. Følger denne.. Ser noen her sier at de bare har revnet første gangen så er kanskje håp:nailbiting:

Har noen av dere prøvd slik olje til underlivet for å unngå å revne? Og utgjorde det noe forskjell? :)

Jeg prøvde vel litt med olje før førstemann, fikk to pyntesting etter den fødselen. Brukte ingenting før siste og måtte ikke sy noe på tross av at hun kom ut på knappe tre pressrier.

Brukte olje og masserte med førstemann men revnet enda ganske mye både innvendig og utvendig, hvilken grad vet jeg ikke men måtte sys av lege....

Er vel nesten det jeg frykter mest denne gangen også for det var så fryktelig vondt i flere uker etterpå og ødela mye av gleden den første tiden da jeg ikke klarte å sitte engang :(

jeg ble klippet og sydd litt ved forrige fødsel (det var min første) men det gjorde ikke vondt å sitte etterpå, så var ikke så plaget. Men, jeg har arrvev og kjenner at det ikke er så tøyelig der nede lengre. Redd det skal revne opp igjen ved neste fødsel :/ jordmor har sagt det er ekstra viktig for meg å tøye og massere de siste par månedene før fødselen for å gjøre området mer fleksibelt.

Back
Topp