Ruptur - oppfølging etterpå

Vakle

Elsker forumet
Jeg fødte for 6,5 mnd siden på SUS og fikk dessverre en ruptur grad 3B. Etter fødselen fikk jeg beskjed om at jeg ville få innkalling til etterkontroll 6 mnd etter fødselen, men jeg har ikke hørt noe.

Jeg sliter fortsatt veldig med å gå på do (tisse går fint nå, heldigvis). Hvem kontakter man egentlig?

Er det vanlig å ha vansker så lenge etterpå? Jeg lekker ikke, men føler jeg er sydd alt for stramt bak.

Jeg ville ringt Føden og hørt med de jeg.

6-8 mnd etter fødsel fikk jeg beskjed om,fødte også på sus med samme ruptur som deg!
Men til meg sa fysio der inne at om det var noe så kunne jeg ringe henne.
Har du vert på 6 uker kontroll etter fødsel?
Da jeg var på min fikk jeg vite at ikke alt var flott der nede,men de fiksa på det etter denne fødselen,vet så godt hvordan du har det nå,er grusomt!
Men ta en tlf til føden og hør med de viss ikke du har fått nummer til fysio der inne

Jeg har kanskje det arket liggende et sted med nummeret til fysio. Jeg fikk sjekk hos vanlig fastlege på 6-ukers kontrollen, han mente alt så ok ut...

Takk for hjelp jenter!

Jeg måtte tilbake på sykehuset for 6 ukers kontroll. Legen som sydde ville svært gjerne kontrollere arbeidet sitt selv og ikke at jeg skulle gå til gyn. som jeg vanligvis bruker :) Hvis du ikke har hørt noe ville jeg tatt kontakt og spesielt hvis du har problemer.

Har fått god oppfølging nå i denne graviditeten pga. rupturen fra forrige fødsel.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg måtte tilbake på sykehuset for 6 ukers kontroll. Legen som sydde ville svært gjerne kontrollere arbeidet sitt selv og ikke at jeg skulle gå til gyn. som jeg vanligvis bruker :) Hvis du ikke har hørt noe ville jeg tatt kontakt og spesielt hvis du har problemer.

Har fått god oppfølging nå i denne graviditeten pga. rupturen fra forrige fødsel.

Godt å høre du har fått oppfølging! Kjenner jeg gruer meg til tiden etter neste fødsel (om vi klarer å bli gravide igjen). Ble du kontrollert med ul eller 'kjente' legen bare etter? Beklager litt intime spørsmål, svar om du vil. [:)]

På sykehuset her var det ei som skulle ta denne sjekken 6mnd etter, men hun kom en dag så samalet de opp. Jeg hørte ikke noe og ringte til slutt for å høre, da var det det svaret jeg fikk.

Var inne nå 11mnd etter fødsel, men den maskina som skullet ta UL oppi der, avr ødelagt så de tok en manuell sjekk i stedet. Jeg har ingen plager og legen mente alt kjentes meget sterkt og fint ut, både vev og muskler.

Nok en gang fikk jeg beskjed om at det var 5% sjanse for å revne på samme måte ved neste fødsel, men håper på litt oppfølging og en ordentlig samtale rundt temaet da..

Back
Topp