Rundvask

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hører og ser flere som enten får hjelp til vask eller vasker rundt i huset selv før babyen kommer.

Er det virkelig viktig? Eller er det bare et "kjerringråd" som skal hjelpe til med å sette i gang kroppen til fødsel? :p

Hører og ser flere som enten får hjelp til vask eller vasker rundt i huset selv før babyen kommer.

Er det virkelig viktig? Eller er det bare et "kjerringråd" som skal hjelpe til med å sette i gang kroppen til fødsel? :p
Jeg får hjelp av min mor nå. Hun rydder og vasker ned alt. Et rom om gangen ;) hadde gjort det selv om jeg hadde klart det, men det går dessverre ikke. Og jeg vil ha det REINT når lille kommer :)

Jeg får hjelp og har gjort litt selv fordi jeg ønsker å ha det rent og ryddig når baby kommer :) tenker det er godt å ha det ryddig så blir ikke det ett stressmoment i starten og man kan la husarbeid vente en stund :)

Jeg tenker også å rundvaske før lille kommer. Ikke for å sette igang noe selv, men fordi jeg kan ikke se for meg at det blir så mye tid til det med det første etter han har kommet. Dessuten har jeg støv på hjernen, og klarer ikke å kose meg før alt er perfekt rundt meg.

Bare småvasker og opprettholder alt ryddig hver dag nå jeg, så det ser bra ut når baby kommer. 6 dager igjen til termin :)

Her ble det bestilt hjelp. Pendlet mellom Stavanger og Oslo, så det ble neglisjert, oppussing av bad samt en del jobb på kjøkken og maling av gang og soverom, rydding og sortering/kasting på dynga av innholdet i leilighet og bod. Så...alene og høygravid...orket ikke husvasken og betalte noen for å gjøre det:p Hadde det ikke vært for alt som ble gjort osv, så hadde jeg bare tatt en vanlig enkel husvask:)

Ikke noe sånt her men nå er vi nok over gjennomsnittet ryddige av oss her i hus og jeg har en mann som er veldig flink til å hjelpe til hjemme (les han støvsuger og vasker alt av hus mens jeg tar meg av rydding og alt stell med klær) :)
Vi deler også på arbeid med huset og hagen ute - slik at jeg tar det som jeg ser jeg kan også tar han resten. Er glad vi har ordningen som vi har å slipper skippertak.
Siden dette er vårt andre barn så vet jeg fra sist at det til tider kan være tøft for både mor og far å plutselig være tre og verden er noe snudd på hodet. Det samme tror jeg det nå vil bli når vi går fra å være 3 til å bli 4.
Tiden som sist kunne brukes på hus og hjem må nå deles med storebror på 3 år. Veldig greit å ha tenke over disse tingen og gjerne pratet om de før familens nye tilskudd kommer slik at begge to vet hva de ønsker/forventer av hverandre <3

Med førstemann vasket jeg ned alt. Hadde strøken leilighet før nedkomst.

Med nr 2, var det også ganske strøkent, men ikke helt blåst.

Denne gangen klarer jeg ingenting,så da blir det som det blir. Men mannen vasker og shainer da.

Men skuffer og skap blir ikke ryddet og ordnet denne gangen...

Her tar jeg kun det jeg klarer. Håper jeg får tatt skikkelig med hjelp av mannen FØR fødsel. Han har klart og fikse fri to uker fra 15/8 og jeg har OUL termin 18/8 :o

Jeg har ryddet i skuffer og skap og solgt ting vi ikke lenger bruker for rundt kr 3000. For pengene fikk jeg kjøpt alt dette: :) :) :) brukt vibrerende vippestol (Tiny Love), Nordlyspose, Tinkafuting til vogna, mikrosterilisator, ny mikro, baksetespeil som ser ut som panda :)

Ellers rydder jeg og kaster reklame og søppel hver dag. Og vasker jo truser og klær generelt hele tida... :p Mannen tar seg av støvsuging og vasking. Jeg har bekkenløsning så vil være litt forsiktig, men jeg tar rengjøringen hos kaninene.

Mannen har vasket hele huset!!
Vi er veldig ryddige av oss begge to, så det er sjeldent rot her i huset, men støvete blir det jo fort! Jeg får knapt nok være med å tørke litt støv og holde han med selskap! All vasking tar han seg av, og senest denne uka vasket han alt fra loft til kjeller!! ❤️

Har ikke vasket skuffer og skap,annet enn der bebis skal ha tingene sine,men jeg vasker over hele leiligheten omtrent 2 ganger hver uke. Så jeg føler vel at det aldri blir ordentlig møkkete her :p

Her har jeg kommet litt sent i gang med redebyggingen, så går i klesvask til lille nå om dagene. Satser på å rekke en ordentlig husvask før jeg drar på sykehuset så jeg slipper å gjøre det med en gang jeg kommer hjem. Mannen er flink på å rydde og støvsuge, men vaskingen tar jeg meg av. Rekker jeg ikke å vaske vil jeg nok be om hjelp til dette ja.

Mange gode svar her ja :)

Jeg ender vel opp med en enkel husvask av det jeg orker og klarer før den lille kommer:)

Med førstemann vasket jeg ned alt. Hadde strøken leilighet før nedkomst.

Med nr 2, var det også ganske strøkent, men ikke helt blåst.

Denne gangen klarer jeg ingenting,så da blir det som det blir. Men mannen vasker og shainer da.

Men skuffer og skap blir ikke ryddet og ordnet denne gangen...
Dette hørtes veldig kjent ut :)

Aldri brydd meg stort om nedvask. Tar vasking ved behov. Uansett altfor stort hus til å kunne klare nedvask i en omgang.
Mannen bidrar dessverre litt lite fordi han jobber så mye.

Var det som var planen her, og hadde begynt å hive ut av bod og diverse, og da stua var på sitt fulleste med pappesker og diverse rot, bestemte hun seg for å komme :p så var ganske rotete når vi kom hjem fra sykehuset, men det har gått veldig greit:) tingene hennes var heldigvis på plass, og siden hun sover hele døgnet har vi god tid til å rydde på plass nå:) ikke no stress:)

Vasket hele huset denne uka og 3timer etter jeg var ferdig i går regna det veldig og hunden kom inn skikkelig sølete og fæl! :p hun hadde skikkelig raptus så nå må alle gulv og 1vindu vaskes på nytt. :p

Back
Topp