Rundet 3 mnd og "klikka"...HVA skjer???

Charlis

We will date again, Mr.Moet!
Oversikriften sier sitt..[&:] Min jente har stort sett vært veldig snill og grei og sovet godt om natten. Ikke har hun vært vanskelig å legge heller.. MEN plutselig, etter fylte 12 uker har hun begynt å bli vrang[8|]
Vi bruker de samme rutinene som alltid, men hun setter i gang et helvettes leven når hun blir lagt i sengen sin.. Denne som hun har sovet så godt i hele tiden.. Vi lar henne ikke ligge å gråte lenge, tar henne opp etter ca 2 min og det er slitsomt når det holder på en god stund...[:'(]

Men til slutt så bestemet vi oss for i går at hun bare fikk gråte inntil 10 min tid før vi gikk inn...(ja hun har tørr bleie, er ikke sulten og har rapt)  Etter en 6-7 minutters tid ble det faktisk stille da, men det er jo kjipt at hun skal gråte seg i søvn... hvem har lyst til det liksom...

Dessuten våkner hun midt på natten igjen, noe hun heller ikke har gjort siden hun var en 8 uker gammel..

Er det noen som har samme erfraing?? Er det noe som plutselig kan skje rundt 3 mnd'ers alder?? "Alle" sier jo at kolikkbarn og andre urolige roer seg når det har gått 3 mnd, men er det da omvendt på de "snille og rolige" da eller?? [8|][8|][8|][8|][8|][8|][8|]

kanskje hun rett og slett trenger mer mat og derfor vokner om natta igjen. økedøgn kanskje?:)

ORIGINAL: sweetmama

kanskje hun rett og slett trenger mer mat og derfor vokner om natta igjen. økedøgn kanskje?:)

Sign..
Samme skjedde her, vi fant ut at hun krevde helt plutselig
MYE mer mat!

Jeg har tenkt det samme..Datteren mi får kun MME og HS mente det skulle holde med den typen jeg har (hipp 1), for jeg lurte på om vi skulle begynne på Hipp 2..den skal egentlig ikke startes med før fylte 4 mnd.... Hun spiser jo godt, så jeg tviler på at hun er sulten altså,,, men kanskje jeg skal forsøke med litt velling...hmmm...

Vi hadde det lignende med storesøster her i gården. Hun var rett over 3 mnd og så nektet hun å sovne på kvelden. Før pludra hun seg selv i søvn og helt plutselig nektet hun. Hun sov hele natten når hun først sovna, men det var et slit å få lagt henne. Ofte kunne vi holde på i et par timer. Hun ble bare mer oppjaget av å skrike så det funka ikke hos oss, endte opp med byssing (som vi etterhvert trappet gradvis ned).
Hvorfor det ble sånn aner jeg ikke, men jeg har fundert på om vaksinen (som hun tok 2 dager før det begynte) kan ha hatt noe å si, eller om det var tennene som begynte å gjøre vondt (hun sikla voldsomt, men det to første tennene kom ikke før hun var nesten 5 mnd).

ORIGINAL: Gullgrisens 2gull

Vi hadde det lignende med storesøster her i gården. Hun var rett over 3 mnd og så nektet hun å sovne på kvelden. Før pludra hun seg selv i søvn og helt plutselig nektet hun. Hun sov hele natten når hun først sovna, men det var et slit å få lagt henne. Ofte kunne vi holde på i et par timer. Hun ble bare mer oppjaget av å skrike så det funka ikke hos oss, endte opp med byssing (som vi etterhvert trappet gradvis ned).
Hvorfor det ble sånn aner jeg ikke, men jeg har fundert på om vaksinen (som hun tok 2 dager før det begynte) kan ha hatt noe å si, eller om det var tennene som begynte å gjøre vondt (hun sikla voldsomt, men det to første tennene kom ikke før hun var nesten 5 mnd).

Kanskje du har rett ?? Hun har jo fått 3mnd'ers vaksine, mulig det har noe med det å gjøre, ja.. Og hun har begynt å sikle en goooooood del, så jeg har lurt på om det snart kan dukke opp en tann, men syns det har vært litt tidlig.. takk for opplysende tips[:)] Det er litt fortvilende når de plutselig blir så misfornøyde med rutiner som tidligere har gått veldig greit..

Tenkte jeg også [:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Tenkte jeg også [:)]

Det kan jo være dere har rett i dette, men da er det jo rart at hun ikke vil ha mer mat når vi tilbyr mer? Kan det være at HIPP 1 ikke lenger er næringsrik nok??

Back
Topp