Rumpa/hoftene mine «sovner» om natta

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Noen andre som har det slik?
Jeg har aldri hatt sideleie som noen favoritt, men har jo ikke så mye valg nå. Opplever da at ofte en rar følelse i skinka, den blir skikkelig øm. Det som hjelper er å komme seg opp i sittende eller stående stilling (må jo stort sett på toalettet, så det er jo enkelt:inpain:), eller bytte stilling til andre siden. Det hjelper å ligge på ryggen, men det er jo ikke lenge jeg kan gjøre det før trykket på pulsåren blir for stort.

I natt hadde jeg samme følelse i knærne også, en slags sårhetsfølese. Det er imidlertid ikke en ukjent følelse, men noe jeg har hatt fra tid til annen, spesielt ved lavtrykk i været :smiley-ashamed008 og/eller mye belastning om jeg har gått mye f.eks.

Knærne får jeg jo strekt ut da, så de var bedre da jeg våknet.
 
Jeg har det samme. Klarer ikke mange timene på en side før jeg må bytte side. Det verker i hoftene. Det samme gjelder knærne - verker masse på natten
 
Prøver å ikke ligge direkte på siden, men litt vippet mot magen eller ryggen. Støttet med gravidputen alt etter hvilken vei. Føler det hjelper litt i lengden.
Hvis jeg ligger på siden med bena rett over hverandre, blir den øverste foten for tung og gjør at det blir ubehagelig og ømt i den nederste foten. Da synes jeg stillingene som nevnt over er en grei mellomting.
 
Det samme her.. Må bytte side ofte, men ikke noe problem når man må på do hele tiden. Klarer ikke ligge på ryggen heller.
 
Ja, det hjelper å vippe mot min bestevenn bbhugme:love7 Hender jeg ligger mot mannen også, dersom han ligger med ryggen mot meg. Felles skjebne, felles trøst heter det. Godt å se at jeg ikke er alene! Jeg kjente ikke noe til dette i mine forrige svangerskap, så dette er en ny plage for meg.
 
Må snu hele tiden, vondt i hofter, knær, korsryggen. Og så vondt i symfysen ved snuing. Savner god natt søvn :/. I tillegg får jeg nesten ikke å puste grunnet nesetetthet.
 
Må snu hele tiden, vondt i hofter, knær, korsryggen. Og så vondt i symfysen ved snuing. Savner god natt søvn :/. I tillegg får jeg nesten ikke å puste grunnet nesetetthet.
Har du pollenallergi? Sesongen er igang i hele sør-norge nord til Trøndelag....
 
Har du pollenallergi? Sesongen er igang i hele sør-norge nord til Trøndelag....

Har den å, men er tett siden jeg ble gravid. Så det er en kombinasjon. Har ellers aldri reagert så tidlig på året. Og kun problemer når jeg ligger :/
 
Back
Topp