Rulling mot sengekant

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Har dere som har babyer som har begynt å rulle opplevd at babyene ruller tett mot sengekanten om natten? Slik at det kan være fare for å ikke puste.. Har en ganske tykk sengekant, og kom på å tenke på om jeg tørr å bruke den når han begynner å rulle..

Bedre det en å skalle hardt i sengekanten - det er jo derfor man har sprinkelbeskytter. Når han klarer å rulle selv så trenger man ikke lenger å tenke på mageleie og sånn mtp krybbedød - da skal de klare å snu seg selv tilbake. De puster såpass kraftig nå at den luften de puster ut blir ikke "liggende" rett foran ansiktet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi samsove og siden hun begynte å rulle så ligger hun alltid tett inntil meg. ;)

Her sover hun i kurv fortsatt. Men akkurat nå har vi vært på reisefot i halvannen uke, så da har hun sovet i vognbagen. Sover i samme stilling hele natta:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nettopp derfor jeg ikke bruker sengekant... Er jo en grunn til at man har sprinkelseng og ikke seng med tette vegger som før i tiden tenker jeg

Nettopp derfor jeg ikke bruker sengekant... Er jo en grunn til at man har sprinkelseng og ikke seng med tette vegger som før i tiden tenker jeg
Det gjelder vel heller når sengebunnen senkes ned. Det var jo ikke høye kanter på senger før i tiden, men bare sånn lav kant. Høye sprinkler er for at de ikke skal klatre ut av sengen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp