rulletrapp - hva mener dere er rett?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Det er jo noen som liker å GÅ i rulletrappen.
og noen som liker å stå i ro...

men på hvilken side?

jeg mener stå på høyre, gå på venstre.

ORIGINAL: theolin

Jeg og

gjør det samme som man gjør med bil på veien. holder høyre kjører forbi på venstre. samme i rulletrapp og på ganstier osv. når vi triller vogn.

ORIGINAL: *Prinsessa

gjør det samme som man gjør med bil på veien. holder høyre kjører forbi på venstre. samme i rulletrapp og på ganstier osv. når vi triller vogn.

helt enig.

ORIGINAL: *Prinsessa

er den tankegangen jeg har også.

på undergrunnen i england. der følger alle samme side...
sånn at de som har dårlig tid kan løpe på den ene siden...

stå i ro uansett synes jeg er mest riktig!
ingen har det så travelt at de må gå samtidig som ei rulletrapp beveger seg - slik er bare frekt mener jeg.

Jeg står til høyre og går i midten.men må innrømme at jeg irriterer meg litt allikevel på folk som bare mååå presse seg forbi meg når jeg står til høyre,når rulletrappene er så smale som de er[8D]

Må bare si at jeg skjønner dette med å stå vs å gå på undergrunnen i London, og andre lignende steder, der folk har det travelt og er på vei til jobb... Men at det skal bli total kaos på kjøpesenter fordi en person står til venstre og sperrer for noen som har det supertravelt blir litt teit. Kan ikke huske at det var sånn før. Greit at man kan spørre pent om å få komme forbi, men har man det hysterisk travelt kan man ta trappa...
(Dessuten har man jo rulletrapper som er flate slik at man kan ha med handlevogn, da sperrer man uansett liksom)
Kan ikke huske at det var mye fokus på hvor man sto i trappa på Top Shop i London heller...

Skal sies at jeg automatisk stiller meg til høyre, har bodd i London så det sitter liksom i. Så må nok svare stå til høyre...

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

ingen har det så travelt at de må gå samtidig som ei rulletrapp beveger seg - slik er bare frekt mener jeg.

Hæ, tuller du? Du bor ihvertfall ikke Oslo, det er sikkert. [;)]

Du står på høyre side, og går på venstre [;)]

Husker at det stod skilta om det på undergrunnsbanen i London [8D]

[:)]Man står til høyre,og går på venstre side. Det er en del rullebånd/rulletrapper hvor dette står.
En svært grei regel.

Stå på høyre, gå til venstre.

første gang jeg har hørt....
hvorfor er det frekt?
JA det er frekt å brøyte seg vei oppover... men hvis det står folk på høyre side,gjør det da noe om noen går forbi på venstre??

når jeg er i en rulletrapp med flere venner o.l. så ser jeg meg ofte bakover om noen vil forbi...

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

første gang jeg har hørt....
hvorfor er det frekt?
JA det er frekt å brøyte seg vei oppover... men hvis det står folk på høyre side,gjør det da noe om noen går forbi på venstre??

når jeg er i en rulletrapp med flere venner o.l. så ser jeg meg ofte bakover om noen vil forbi...

Jeg også reagerte på denne.. Syns det er veldig rart om det skulle bli et problem at folk står på en siden, og kan gå forbi på den andre siden...

ORIGINAL: theolin

ORIGINAL: AnnaFrost

Hæ, tuller du? Du bor ihvertfall ikke Oslo, det er sikkert. [;)]

Hehehe.. Det samme tenkte jeg[:D]. Jeg har løper ihvertfall ofte opp/ned rulletrapper til og fra t-baner .
Men om det er så frekt så får jeg bare drite i å holde avtaler og gå en time tidligere hjemmefra ... NOT! ...

Om jeg står i rulletrappa så står jeg på høyre side, og om jeg har dårlig tid så løper jeg opp på venstre side.

ORIGINAL: LilleFørste

stå på høyre gå på venstre.
Er genialt slik de har det i england! Ingen som blir sure når du går forbi![:)]

Nei det er bare nordmenn det som er så jævla gretne at de synes det er fælt at noen vil gå forbi dem i rulletrappa. [:-]

Back
Topp