Ruller babyen fra rygg til mage?

Ruller ikke fra rygg til mage. Ble 4 mnd i går.
Mellom 4-6mnd er normalen for at babyer skal klare å rulle. Store individuelle forskjeller med andre ord ;)
 
Her er lille 15 uker.. fikk beskjed på 3 mnd kontroll at hun var veldig sterk i rygg/nakke. Men hun har ikke rullet enda, hverken ene eller andre veien..
er dette noe dere «øver» på, eller rullet dem bare plutselig av seg selv?
Jeg har jo «dyttet» henne rundt fra mage til rygg noen ganger, men ikke andre veien.
Når er det meningen de skal klare dette selv da? HS sa ingenting om rulling på kontrollen
Hs sa at babyen må ligge på ryggen på gulvet og så setter en en leke litt på avstand for å motivere babyen til å rulle.
Normalen er at de skal rulle i løpet av 4-6 måneders alderen.
 
Lille her ruller nå fra rygg til mage mot høyre uten problem, men har ikke knekt koden andre veien. Så imponert over teknikken hennes! Er tre og en halv mnd men helsesøster sa det egentlig ikke var "normalt" før tidlig fem mnd. Klarer heller ikke å snu seg tilbake til rygg når hun blir sliten så da klager hun fælt og må snues :joyful:
 
Hun er veldig nært! 3mnd og en uke på onsdag, hun holder i hånda og drar seg over.
 
Like før hun greier å komme helt rundt selv :) ruller greit om jeg bare støtter bitte litt på slutten. Ble 4 mnd idag :)
 
E har rullet fra mage til rygg siden hun var rett over 3 mnd, men hun ruller ikke andre vei enda. Hun ruller seg lett over til siden, men virker ikke så interessert i å rulle helt rundt.
 
S jobber med det nå men har ikke helt knekt koden. Men å ligge på siden å øve er i hvert fall stor stas :D
 
Lille ligger på siden og spenner seg som en bue, det har hun gjort i noen uker så jeg tenker at det sikkert tar noen uker til før hun ruller rundt!
 
E har rullet fra mage til rygg siden hun var rett over 3 mnd, men hun ruller ikke andre vei enda. Hun ruller seg lett over til siden, men virker ikke så interessert i å rulle helt rundt.

Akkurat sånn er lille her også :) Rulla ifra mage til rygg når hu var 3 mnd mn ikke ifra rygg til mage. Ligger og vipper på siden men har ikke knekt koden å komme helt over enda[emoji23]
 
Nå får hun rompa og hoftene over men hodet er for tungt og armen er i veien [emoji23] og hun blir sååååå sinna.
Klarer å komme seg helt rundt dersom jeg legger en hånd på rumpa hennes.
 
Nå får hun rompa og hoftene over men hodet er for tungt og armen er i veien [emoji23] og hun blir sååååå sinna.
Klarer å komme seg helt rundt dersom jeg legger en hånd på rumpa hennes.

Haha, akkurat samme her.. hun blir sååå irritert når det ikke går. Men når jeg bare støtter litt, og hun kommer rundt er hun så tydelig stolt [emoji3] morsom tid dette, når det er så mye store ting som skjer.
 
Haha, akkurat samme her.. hun blir sååå irritert når det ikke går. Men når jeg bare støtter litt, og hun kommer rundt er hun så tydelig stolt [emoji3] morsom tid dette, når det er så mye store ting som skjer.

Hehe :) sånn er min også! Og når han klarer det så blir det feil også for da havner han jo helt feil i forhold til lekene. Hehe :) ikke greit å være liten
 
I dag gikk det helt plutselig å rulle fra rygg til mage! Fikk det til tidligere i dag og nå prøver hun hele tiden å rulle. Hun trives godt på siden og, så hun stopper gjerne opp når hun er kommet opp på siden så tar hun en bablepause:D
 
Har rullet fra rygg til mage i sengen en del ganger, men i dag var første gang hun gjorde det på hardt underlag :)
 
Rullet fra rygg til mage i dag men det var litt juks for det var i sofaen og det heller litt nedover der putene møtes, så hun fikk litt hjelp av tyngdekraften denne gangen :p
Men en start i hvert fall ;)
 
Back
Topp