Ruller babyen din?

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Lillegutt her blir 5 mnd på onsdag. Men har enda ikke rullet fra rygg til mage. Vi ligger å øver/hjelper han og prøver med leker og alt, men han får det ikke helt til enda. Hvordan går det med deres babyer? :) Eller hva var status hos dere når babyen var 5 mnd? :)
 
Min lillemann var 4 mnd forrige uke, begynte å snu seg for halvannen uke siden. Han snur seg fint fra ryggen og over på siden selv, noen ganger helt over på magen. Vi øver litt nesten hver dag ;)
På 4 mndr gruppe på helsestasjonen lærte vi et grep av fysioterapeuten, for å hjelpe bebisene med å komme seg rundt (rygg til mage). Litt vanskelig å forklare, spør på helsestasjonen om de kan vise deg det. Husk at alle barn er forskjellige og lærer nye ting i sitt eget tempo. Plutselig får han det til :)
 
Siden jeg skrev i stad har han rullet fra rygg til mage flere ganger, og fra mage til rygg to ganger :D
 
Hehe så flink :)
Her øver vi også hver dag!
 
Nei, har så vidt begynt å strekke seg litt for å se hva som er bak seg, spent på når han knekker koden! Prøver å lokke han litt med leker og spennende ting :p Blir 5mnd neste uke :)
 
Min rullet for første gang den dagen han ble 3 måneder, før det hadde han tippet over noen ganger, men uten meningen. Tok noen uker før han var trygg på rullingen. Nå ruller man mest fra rygg til mage. Han starter nok snart å åle seg også for han snur seg 360 grader og finner han ofte utenfor leketeppe. Førstemann rulla ikke før han var 5 og en halv måned, så veldig ulikt når de setter igang. Plutselig er de overalt :)
 
Jepp. Rulla dagen før 3mnddagen frå rygg til mage. Får ikkje til å rulle seg tilbake. Kun avogtil ho har velta. Men skyver seg rundt og bakover på gulvet. Travel og aktiv lita jente.
 
Min er 5 måneder, har rullet fra rygg til mage fra hun var 4 måneder, men fra mage til rygg klarer hun ikke enda. Men hun kan vri seg en halv runde i mageleie og åler seg bittelitt fremover for å ta tak i leker og sånt :)
 
Mi rulla dagen før 3mnd dagen. Er no 5mnd og ruller framleis berre frå rygg til mage. Har velta eit par gonger over på ryggen igjen, mem er kjapp med å rulle over igjen. De to siste vekene har ho og åla seg bakover. Begynner å bli travelt no :p
 
Min ruller fra rygg til mage, men ikke i nærheten av å rulle tilbake igjen.. hun blir 6 måneder nå den 29! Hun blir jo gør sint av å legge på magen da, så hun skriker som en gal, jeg vrir henne til rygg, og hun vrir seg over til mage igjen, og skriker på nytt... huff, jeg gleder meg til å klarer å rulle tilbake selv...
 
Back
Topp