Rulle fra rygg til mage

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Gjør alle babyene deres det nå?
Min jente er født 29. juni og ruller ikke fra rygg til mage enda. Hun får hele kroppen over, men skjønner ikke at hun skal ha med hodet, så da blir hun liggende og hyle. Alle i barselgruppen ruller og har gjort det en stund, så var bare litt nysgjerrig på om det var representativt eller ikke. Mener å huske at storebrødrene rullet ved 4,5 måned, så er bekymret for om nesten seks måneder begynner å bli sent?

Mine er født 07.06 og ruller ikke rundt uten hjelp :) tv2 er i siget med å ta tak i beina og rulle litt over på siden, men er ikke helt rundt enda. De klarer å holde hode oppe når jeg hjelper dem over på magen. Tv1 har noen ganger klart å rulle seg tilbake på rygg igjen. Men sånne ting er individuelt, du er ikke seint ute enda :) er jo bare veiledende det med at de snur seg når de er 6 mndr

Min jente er født 29. juni og ruller ikke fra rygg til mage enda. Hun får hele kroppen over, men skjønner ikke at hun skal ha med hodet, så da blir hun liggende og hyle. Alle i barselgruppen ruller og har gjort det en stund, så var bare litt nysgjerrig på om det var representativt eller ikke. Mener å huske at storebrødrene rullet ved 4,5 måned, så er bekymret for om nesten seks måneder begynner å bli sent?
Mi rullet noen dager etter at hun fylte 4 mnd., men jeg opplever henne som tidlig ute(som min mellomste). Hun er født 13 juli, men hadde jo termin 2. juli. Førstemann her var tregere, men husker ikke når han rullet.

Min rulla første gong då han akkurat var blitt 4 månader. Han var den einaste som rulla på gruppetimen på helsestasjonen nokon dagar etter, og helsesøster kommenterte då at det var heilt vanleg å vente til 6 månader med rulling. Så eg ville ikkje bekymra meg :)

Jenta mi rulla rundt for første gang forrige fredag (16. Des) og hun er født 22. Juli. Hun har ikke vært interessert i å prøve å rulle tidligere, men plutselig så gjorde hun det av seg selv og hun får med seg hode og armen. Jeg tenker som de over meg at du ikke har grunn til bekymring. Det er så stort aldersspenn på når/hvordan barna utvikler seg å begynner å for eks rulle.

Min har rullet rundt siden hun var 3,5 mnd. Begynte å vise veldig interesse ved 2 mnd. Men opplever at hun er veldig sterk for alderen. På 5. mnd kontroll så da helsesykepleier at hun viser ting de pleier å sjekke for på senere kontroller. Dette er veldig individuelt for hver baby, ikke vær bekymret første mann her var helt annerledes enn snuppa nå.

Jeg ville ikke vært bekymret! Stor variasjon innenfor normalen :) Hører jo ut som det er rett før hun skjønner hvordan hun skal få med hodet også. Jenta vår rullet fra rygg til mage rett før 5 mnd, men hun kan ikke rulle tilbake enda. Det fører til stor frustrasjon fordi mageleie ikke er en favoritt, men rundt skal hun:p

Sniker fra juni.
Frøkna her er litt over 6 mnd nå, ruller fremdeles ikke. Er også bekymra fordi alle babyene på barselgruppa ruller fra mage til rygg og tilbake. Vi blir fulgt opp av fysio pga favorittside, men fysio har ikke sagt noe mer på det enn at hun ruller da hun er klar. Hun klarer å velte på siden og strekke seg etter leker som er bak seg. Må bare få med stumpen og hodet :)

Min gjorde det ved fylte 4 måneder .
Men har hørt om en på 7 måneder som fremdeles ikke ruller. Det blir nok din sin tur også :)

Barn er såå forskjellige! :Heartred Frøkna mi viste tidlig interesse for å snu seg rundt, så jeg støttet bak kneet hennes sånn at hun kom seg rundt, og siden den gang (litt før hun var 4 mnd) har vi skiftet klær og bleier mens hun ruller og ruller på Stellebordet :hilarious: Kunne godt ventet litt spør du meg! :facepalm:

Mi er født 27.06 og snudde seg for første gang på fredag 30.12 ho bøyer mer ryggen som en banan og nærmest tipper over, men har gjort det noen ganger til etterpå, så ho har finni noe som funker for ho :laughing002
Klarer det kun den ene veien, og har absolutt ikke skjønt hvordan å komme seg tilbake på rygg. Ho oppdaget heller at ho kunne slappe av med hodet ned, så ho bare ligger der :dead:

Frøkna er født 2 Juli og hun ruller fortsatt ikke. Nevnte det på HS, men de sa de ikke var bekymret. Skal til fysio til uka så sa nevner jeg det for henne oxo

Gutten min rullet over akkurat nå, i skrivende stund :joyful: Han er født 21.juli:Heartblue storesøster rullet ikke over før hun var over 7mnd, men når det først løsnet, kom alt på en ganglaughing6

Så fint med svar og at det virker innenfor normalen. Jenta vår begynte å rulle for fullt 3.januar, og samme dag var det som hun ikke hadde gjort annet ❤️

Gutten min rullet over akkurat nå, i skrivende stund :joyful: Han er født 21.juli:Heartblue storesøster rullet ikke over før hun var over 7mnd, men når det først løsnet, kom alt på en ganglaughing6

Så fin dato :love7 Mi har rullet en stund, født samme dag, men det er nok mer tilfeldig enn at hun har knekket noen kode. La henne på mage i går kveld, og snur meg. Da jeg snur meg tilbake ligger hun på rygg og ser på meg hehe

Min gjorde det ved fylte 4 måneder .
Men har hørt om en på 7 måneder som fremdeles ikke ruller. Det blir nok din sin tur også :)
Min var også tidlig ute og rullet ved 4 måneder, men det er jo veldig individuelt. Synes nesten det er litt trist også, at de vokser såå fort.

Back
Topp