Rull av lompe

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hva er din beste oppskrift på sånn rull med lompe med fyll i?

Når pleier jeg ikke lage det, men når jeg får det servert fortrekker jeg de med røkelaks og grøntfor inne og kylling og pesto

Smøreost (naturell eller med hvitløk), strandaskinke, og agurk eller spinat. Naam! Skal kose meg med det når babyen har kommet :D

Noe som burde prøves: Lompe med nugatti, og et glass melk. Ikke sunt, men godt!

Noe som burde prøves: Lompe med nugatti, og et glass melk. Ikke sunt, men godt!

Jeg drømte i natt at jeg spiste nugatti for første gang på et par år nå, uten å få en allergisk reaksjon. Det var en fin drøm <3 må nøye meg med sjokade, og det kan jo ikke sammenlignes engang :(

Ikke så sunt denne da.. Men hvis du tar en potetlompe, smører på Bremykt og drysser på kanel og sukker, så er det utrolig godt ;)

Jeg drømte i natt at jeg spiste nugatti for første gang på et par år nå, uten å få en allergisk reaksjon. Det var en fin drøm <3 må nøye meg med sjokade, og det kan jo ikke sammenlignes engang :(
Stakars ❤ Jeg spiser sjelden nugatti, med mindre vi har lomper. Haha. Derfor har vi sjelden lomper.

Kremost, vårløk, pinjekjerner, ruccola og spekeskinke eller røkt laks :D

Jobbfrokost eller lunsj her nesten hver dag er en halv avokado, 3skinker, et halvt egg og masse salat, agurk og paprika

Lompe, litt kylling i biter, kesam og en salatkvast. Kanskje gjøre kesamen om til hvitløksdressing. (Kesam, presset hvitløk, salt, pepper og noen sitrondråper) nam!!

Snøfrisk eller krydderost, spekeskinke og ruccula. Eller dnøfrisk, skinke, salat og paprika.

Guacamole, røkt laks, vårløk, agurk og gjerne litt koriander og lime.

Eller peanøttsmør, bananer og kanel.

1 - Smør, kylling/kalkunpålegg, gulost. Nam!

2 - Smør, stekt egg, litt ketchup, salt/pepper.

3 - Smør og snurring (favoritten til besteforeldrene mine, jeg liker ikke snurring).

Ellers bruker jeg det flittig til flesk og duppe. Men vi lager ikke hvit saus :)

Steker flesk/bacon (det jeg har), koker poteter og ertestuing, smelter ekstra smør i pannen med litt av stekefettet og ruller alt sammen i en lompe, og dypper lomperull i fettet i pannen :D

Back
Topp