Ruglete negler

eplemos

Forumet er livet
Hvilket stoff i kroppen er det man mangler når man får sånne ruglete negler?
Har alltid hatt det på venstre lillefing.
Men i de siste dagene har eg fått på alle fingrene.

Er ikke det kalsium?? Er litt usikker
Er i allefall det du får i deg når du drikker/spiser meieriprodukter.

ORIGINAL: emb

Er ikke det kalsium?? Er litt usikker
Er i allefall det du får i deg når du drikker/spiser meieriprodukter.

Kan stemme det..

Jeg er ikke flink til å få i meg nok melk. Men tar kalktabletter da.. Har alltid hatt ruglete negler.

ORIGINAL: Bolla85

Jeg er negledesigner[:)]
Det er litt varierende hva man hører ang dette. Men den vanligste grunnen til riller er hormonelle årsaker. Og hvis du alltid har det på én negl, så er det gjerne fordi du en gang har skada den helt nede i rota og har en permanent skade. Generelt er som regel tversgående riller noe som kommer av sykdom, dårlig kosthold, traumatiske opplevelser o.l.(men trenegr ikke å være farlig altså!), mens langsgående oftere kommer hos eldre, de med diabetes, psoriasis og leddgikt bl.a.

De er nedover. Samme vei som fingen liksom.
Kan være siden eg har diabetes da. Eller hormonene. Siden eg har fått på alle neglene siste ukene.

når jeg så dette nå så har jeg og merket dette, men ikke tenkt noe over det egentlig...

jeg drikker iallefall nok melk, drikker ikke noe annet nå om dagen..

Jeg har fått en Grå strek på den venstre tommel negelen min etter at jeg ble gravid, det ser nesten ut som jeg har tegnet den på med en blyant...sikkelig rart.
noen som vet hva det kan være?  vokser med negelen oppover midt på hele veien. [8|]

Back
Topp