Ruger og røyking

Kan vel være med på å lage et miljø som ikkje er bra for egget..?
Uansett, røyking & graviditet hører jo ikkje sammen.
Så som ruger kan det jo være lurt å anse seg som gravid, og prøve la vær å ta de røykene..?[:)]

Men..Eg røykte jo før den positive testen, og ei lita stund etter.. Angrer jo endel på det kan du sei, men heldigvis gjekk det jo bra!!
(slutta ein plass mellom veke 5 og 8, røykte svært lite på slutten heilt bortkasta egentlig..så til slutt var det nok!
Var liksom ikkje meg sjølv å tenke på lenger, hadde jo et lite frø inni meg å passe på[:)])

Men tenk om det hadde gått "gæli".
Hadde ikkje vore kjekt å tenkt; tenk om eg ikkje hadde tatt dei røykane..

Så om du klarar, prøv så godt du kan å la være!
Det er jo det som er det beste for egget, og spira som måtte feste seg[:D]

Jeg fikk beskjed på Hausken igår at jeg burde kutte røyken nå når jeg var ruger, for å lage et best mulig miljø for eggene.. Har nesten klart det, hadde meg en røyk seint igår kveld (og angra meg i hjel etterpå)
Så idag blir det ikke røyking[:D]

Takk for svar!

Jeg har ett barn fra før, og kuttet røyken den dagen jeg ble ruger. (men begynte på igjen da barnet mitt var noe mnd...)
Hadde et fryseforsøk tidligere i år, og da også kuttet jeg røyken på dagen jeg ble ruger. Men det festet seg ikke.

I går ble jeg ruger igjen, og denne gangen klarer jeg ikke å kutte helt ut. Jeg har den absolutt mildeste merket liggende, og har røyket 3 røyk siden i går ettermiddag. Jeg får veldig dårlig samvittighet, men jeg klarer det rett og slett ikke! Selv om jeg VET at jeg kommer til å kutte røyken helt hvis jeg blir gravid, men denne motivasjonen nå før testing, er så mye vanskeligere å finne denne gangen...[&o]

Jeg sluttet å røyke i januar og tror det er hovedgrunnen for at vi avbrøyt IVF fordi vi hadde lagd et mirakle på egenhånd... [:)]

Du burde slutte før du er ruger, kroppen trenger faktisk litt tid på seg til å få all giften ut av kroppen..
Jeg har røyket 20 røyk om dagen i 14 år og klarer dette veldig bra... så det går ann [:)][:)]

Jeg slutte å røyke før jeg ble ruger begge gangene. Tror nok røyk spiller inn og KAN gjøre at egget ikke fester seg. Derfor tok ikke jeg den sjangsen... [:)]

Back
Topp