Rugeperioden - hva unngår dere?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
På tirsdag skal jeg ha innsett av en frossen blastocyst. Ved innsett på ferskforsøket i juni fikk jeg beskjed fra Hausken om å leve som jeg var gravid. Jeg unngikk naturligvis alkohol, men også spekemat, salami, ferskost og begrenset kaffeinntaket.

Dette var i all vesentlighetsgrad uproblematisk, da vi hadde ferie siste uken og jeg var mye på hjemmekontor den uken innsettet var.

Nå er det litt annerledes. Innsettet er på tirsdag, og på onsdag skal vi ha en samling på jobb med middag. Å be om alkoholfritt er uproblematisk, men jeg kjenner at bøygen for å si «jeg kan ikke ha det og det» er høyere. Jeg orker ikke sitte der å avsløre for alle de som skal delta hva jeg driver med. Noen av de vet vi har vært igjennom et forsøk, men ingen utenom sjefen min vet hva som skjer på tirsdag.

Hvordan lever dere andre? Har skjønt at rådene er litt forskjellige.
 
På tirsdag skal jeg ha innsett av en frossen blastocyst. Ved innsett på ferskforsøket i juni fikk jeg beskjed fra Hausken om å leve som jeg var gravid. Jeg unngikk naturligvis alkohol, men også spekemat, salami, ferskost og begrenset kaffeinntaket.

Dette var i all vesentlighetsgrad uproblematisk, da vi hadde ferie siste uken og jeg var mye på hjemmekontor den uken innsettet var.

Nå er det litt annerledes. Innsettet er på tirsdag, og på onsdag skal vi ha en samling på jobb med middag. Å be om alkoholfritt er uproblematisk, men jeg kjenner at bøygen for å si «jeg kan ikke ha det og det» er høyere. Jeg orker ikke sitte der å avsløre for alle de som skal delta hva jeg driver med. Noen av de vet vi har vært igjennom et forsøk, men ingen utenom sjefen min vet hva som skjer på tirsdag.

Hvordan lever dere andre? Har skjønt at rådene er litt forskjellige.
Medicus sa at man burde avstå fra alkohol og tobakk, samt tunge løft og harde intervalløkter, ellers gikk det meste bra siden egget er lite knytte til livmoren uansett. De sa eksplisitt at myke oster går greit i de to ukene :)

masse masse lykke til :D
 
Jeg fikk beskjed om å leve som om jeg var gravid, spise sunt, og gjerne gjøre yoga. I tillegg spesifiserte de at jeg ikke skulle løfte tungt. Når jeg spurte om hvor tungt sa sykepleieren at jeg ikke skulle bruke magemusklene :rolleyes: Når jeg var ute å spiste valgte jeg gravidvennlig mat så tror ingen reagerte på det.

Hvordan gikk forsøket?
 
Jeg kommer til å leve som gravid i den perioden :)
 
Back
Topp