Rugedag 12 og negativ test

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Hei dere, min testdag er imorgen men jeg klarte ikke å vente då jeg tok idag men den var blank negativ.....ikke en liten antydning til skyggestrek engang.. Er det flere som har testet negativ på dag 12 for å så teste positiv? Burde jeg heller ta en hcg blodprøve ?

Avvent litt til. Ta ny test i morgen tidlig og er den negativ er det nok kanskje greit å innstille seg på at dere ikke har lyktes denne gangen. Det hender jo faktisk at noen får positiv test enda senere enn testdag, selv om det ikke er veldig vanlig. Ei venninne av meg opplevde det, riktignok etter fryseforsøk. Hun testet ikke pos før rugedag 15. Blodprøve har ikke så mye hensikt. Er hjemmetesten negativ, vil ikke en blodprøve avsløre noe mer. Hjemmetestene er etter hvert så sensitive at de fanger opp selv den minste hcg i urinen. Krysser fingrene for at du i morgen får et annet resultat! Blodprøve brukes oftere for å fastslå nivå av hcg, men ikke minst for å sjekke stigning dersom man har komplikasjoner (evt reduksjon dersom man har hatt en SA eller MA, altså de to vanligste abortformene).

Ja best å avvente med den blodprøven ....kjenne jeg grue meg litt til imorgen...... Trodde at den kanskje kunne vise litt strek iallfall ....

Back
Topp