Rubella......

ønskersåmye

Flørter med forumet
Fikk i dag brev fra legen min ang blodprøvene jeg tok for en uke siden! Det viser seg at jeg har veldig lite igjen av stoffene som beskytter mot røde hunder. (+ at det er en veldig sjelden sykdom i Norge og at vi blir vaksinert som barn osv) Bør jeg være bekymret?? Er det noen andre som har opplevd dette? er i dag i uke 9+2 å kjenner jo jegbegynner å bli en smuuule nervøs ja!!! (regner med de samme som kikker på GRAVID ETTER ASS..... er de samme som er her, så poster den her jeg :)

Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke hadde antistoffer mot rubella da jeg gikk gravid..ikke så mye å gjøre med det, men det går ofte fint siden det nesten ikke er tilfeller av røde hunder lenger, men man blir jo såklart bekymret uansett. Jeg tok vaksine mot det igjen når jeg var ferdig å gå gravid. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg måtte ta vaksinen på nytt før jeg fikk gjennomføre forsøk, fordi jeg hadde for lave verdier.
Men da jeg målte igjen i svangerskapet hadde jeg fortsatt lave verdier.
Tror nok det rett og slett bare er noen av oss som ikke har så godt utbytte av vaksinen. Men kan jo hende at vi da heller ikke er så mottakelige for selve sykdommen ;)
Som hun over her sier, så er det jo en særdeles sjelden sykdom i Norge i dag, så det er nok ikke så mye å bekymre seg over.
Lykke til med svangerskapet :)

Back
Topp