Rubella virus

Sanasol

Forelsket i forumet
Fikk svar fra Ullevål i går angående blodprøvene. Der står det negativt på rad og rekke, utenom "rubella virus - positiv". Jeg skjønte ikke helt hva det var for noe, så jeg begynte å lete på internett...så at det var røde hunder og at dersom gravide kvinner smittes så har barnet en 80% sjanse for alvorlige misdannelser (syn/hørsel/hjerne). Alle steder jeg leste ble det anbefalt at svangerskapet ble avbrutt. Jeg gråt i timesvis, ringte mannen min som er bortreist med jobben og ringte legen. Legen kunne ikke snakke med meg nå, men skulle ringe tilbake. Jeg ventet og ventet, men ingen ringte. Til slutt tok fortvilelsen overhånd, og jeg ringte mikrobiologisk avdeling på Ullevål og snakket med en dame der. Forklarte saken, og sa at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre nå. Hun sa noe sånt som "Har du fått brevet? Det skal ikke legen bare sende til deg uten forklaring". Viste seg at positiv rubella betyr at man har hatt røde hunder eller er vaksinert!! Positivt betyr at man har antistoffer! Lettelsen var enorm! :-)

Vet ikke om jeg er usedvanlig naiv eller ukjent med medisinsk terminologi (jeg kan ikke finne noe fra noen i samme situasjon så jeg begynner å tro at jeg er mer enn gjennomsnittet teit), men tenkte jeg skulle fortelle i tilfelle andre får samme melding.

Hørtes jo helt teit ut spør du meg. En forklaring hadde jo vært greit for å si det sånn. Tenker jo fort i de baner. Godt det ikke var noe fare da i alle fall.

herregud! stakkars deg [&:] utrolig teit at de sendte det til deg (selv om det sikkert bare var en miss)
er glad på dine vegne at det viste seg å være noe bra da[:)] 
*klem*

åh!Jeg fikk det samme brevet!Uten NOEN som helst forklaring.Så jeg også måtte begynne å søke på nette.Jeg hadde jo ingen peling på hva rubella var for noe! Fikk jo helt panikk!

Men jeg fant jo åsså ut som deg.at det bare var positivt å være positiv[:)]

Men synts det er fryktelig dårlig av leger å bare sende ut slike brev uten noen som helst forklaring[:@] Har ALRDI vært så nervøs å trist som da jeg fikk det breve der!!

Back
Topp